سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به پاس قدردانی از مدافعان سلامت:

کانون شهید «دکتر وحید یحیوی» در خراسان‌شمالی راه‌اندازی می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی از راه‌اندازی کانون شهید «دکتر وحید یحیوی»، نخستین شهید مدافع سلامت این استان، با هدف ارج نهادن به تلاش‌های بی‌وقفه پزشکان و پرستاران در مقابله با بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گفت :  به پاس قدردانی و ارج نهادن به تلاش‌های بی‌وقفه پزشکان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا، کانون فرهنگی ـ هنری «شهید دکتر وحید یحیوی»، نخستین شهید مدافع سلامت این استان فعالیت فرهنگی و هنری خود را به شکلی تازه، آغاز می‌کند.

او افزود: این کانون از کانون‌های تازه تأسیس شهر بجنورد است که در مسجد امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کند و پیش از این و در ابتدا «شهید گمنام» نام داشت.

شیرازیان به فعالیت‌های و اقدامات انجام شده توسط فعالان کانون‌های مساجد استان در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد، گفت: راه‌اندازی پویش‌های مجازی و دعوت از خیرین، راه‌اندازی کارگاه‌های تهیه و توزیع ماسک رایگان در بین اقشار مختلف، ضدعفونی معابر شهری و روستایی توسط جوانان مسجدی و اعضای کانون‌ها، کمک به تجهیز و راه اندازی بیمارستان صحرایی و همیاری به پرسنل درمان و خدمت به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان، از اهم این اقدامات می‌توان نام برد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی تهیه دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی تشخیص بیماری کرونا وموضوع غربالگری از جمله دستگاه تب‌سنج در ناطق روستایی، تهیه بسته‌های بهداشتی و ارزاق و توزیع آن در مناطق حاشیه و خانواده‌های نیازمند، برگزاری مسابقات فرهنگی و راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های اطلاع رسانی در فضای مجازی به این اقدامات خودجوش و انسان دوستانه افزود.

شیرازیان از ذبح قربانی و توزیع آن در میان خانواده‌های نیازمند با اولویت کانون‌های روستایی در مناطق مختلف استان خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی در خاتمه رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه را بهترین راه قدردانی از مدافعان سلامت، بیان کرد: تلاش کردیم تا این موضوع در نقاط مختلف اطلاع رسانی شود و امیدواریم عموم مردم با رعایت نکات بهداشتی و توجه به موضوع قرنطینه خانگی، یاریگر ریشه کنی این بیماری بوده و قدردان زحمات پرسنل درمان باشند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.