سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشی مبنی بر ابتلای زندانیان به ویروس کرونا نداشته‌ایم

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: خوشبختانه در زندان‌های استان کرمان گزارشی مبنی بر ابتلای زندانیان به ویروس کرونا را نداشته‌ایم که این موفقیت در پی تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل زندان‌ها حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  "یدالله موحد" رییس کل دادگستری استان کرمان ظهر امروز ۲۵ فروردین‌ماه در جلسه ستاد دیه استان کرمان گفت: جمعیت کیفری یک آسیب برای جامعه است و هر چه تعداد زندانیان زیاد باشد تبعات منفی برای آن جامعه در پی خواهد داشت، زیرا یک نیروی کار از جامعه کم می‌شود و هزینه‌های مختلفی را علاوه بر آسیب‌های اجتماعی برای اجتماع به همراه خواهد داشت لذا از ابزار حبس باید کمتر استفاده شود.

او بیان کرد: ستاد دیه نمی‌تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد و باید از طریق جذب کمک‌های خیرین و استفاده از کمک‌های ستاد دیه کشوری بهره‌مند شود که در این راستا در سال گذشته ۳۲۹ نفر زندانی با پرداخت حدود ۱۰ میلیارد و ۷۸۸ میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد شدند ضمن آنکه بخشی از جرایمی که شاکیان گذشت کرده‌اند نیز باید به این مقدار اضافه شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشریح اقدامات ستاد دیه و خیرین برای خانواده‌های زندانیان، عنوان کرد: ۶۵۰ خانواده زندانی بی‌بضاعت فقط در شهر کرمان تحت پوشش ستاد دیه هستند که ۸۰۰ میلیون تومان مستمری و معادل ۵۰۰ میلیون تومان سبد غذایی به این خانوار‌ها اعطا شده ضمن آنکه در پرداخت شهریه دانش‌آموزان، جهیزیه ازدواج و ... نیز توسط ستاد دیه به این خانواده‌ها کمک شده که در مجموع ۲ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان به خانواده‌های بی‌بضاعت زندانی در سال گذشته کمک شده است.

او با تاکید برآنکه در ایام کرونایی با اقدامات صورت گرفته، اتفاقات امنیتی در زندان‌های استان نداشته‌ایم، بیان کرد: خوشبختانه در زندان‌های استان کرمان گزارشی مبنی بر ابتلای زندانیان به ویروس کرونا را نداشته‌ایم که این موفقیت در پی تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل زندان‌ها حاصل شده است.

موحد با اشاره به شیوع کووید ۱۹ در کشور و تعطیلی برخی از بخش‌های کشور از جمله دادگاه‌ها اظهار کرد: در پساکرونا احتمالا با حجم زیادی از ورودی به زندان مواجه خواهیم شد، زیرا در ایام کرونای اجرای احکام استان تعطیل بوده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.