سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی ۶۰۰ هزار کیت آزمایشی کرونا برای آمریکا می‌فرستد

با شیوع گسترده کرونا در آمریکا و روبه‌رو شدن این کشور با بحران کمبود تجهیزات پزشکی، کره جنوبی اعلام کرد به زودی ۶۰۰ هزار کیت آزمایشی کرونا به آمریکا ارسال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام رسمی کره جنوبی امروز اعلام کرد به دنبال درخواست کمک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از سئول، قرار است روز سه‌شنبه (فردا) ۶۰۰ هزار کیت آزمایشی کرونا به آمریکا ارسال شود.

بنا بر اعلام این مقام کره جنوبی که خواست نامش به دلایل دیپلماتیک فاش نشود، یک هواپیمای باری آژانس مدیریت اضطراری فدرال آمریکا ساعت ۱۰:۳۰ روز سه‌شنبه به وقت محلی، این محموله را به آمریکا حمل خواهد کرد.

این مقام گفت کیت‌ها در دو شرکت که ماه گذشته از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا تایید صلاحیت شده‌اند ساخته شده است، اما نام این شرکت‌ها را فاش نکرد. او در ادامه اضافه کرد این کیت‌ها بنا به سفارش دولت آمریکا ساخته شده است و هزینه ساخت آن‌ها نیز از دولت ترامپ دریافت می‌گردد و در آینده نزدیک نیز حدود ۱۵۰ هزار کیت دیگر ساخته و از طریق یک فروشگاه در آمریکا به فروش می‌رساند.

شرکت‌های کره جنوبی پیشتر کیت‌های آزمایشی را به شهر‌های آمریکا از جمله لس‌آنجلس ارسال کرده بودند، اما این نخستین بار است که به طور مستقیم با دولت این کشور همکاری تجاری می‌کنند.

بنا به نوشته رویترز، وزارت امور خارجه کره جنوبی هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده است.

در ۲۵ مارس، ترامپ در یک تماس تلفنی با مون جائه، رئیس‌جمهور کره جنوبی، از او خواست در تامین کیت‌های آزمایشی کرونا به این کشور کمک کند، زیرا کووید-۱۹ به سرعت در همه ایالت‌های آن در حال انتشار است. آمریکا در حال حاضر بیشترین مبتلایان به کرونا را دارد. بالاترین آمار مرگ و میر هم مربوط به همین کشور است. روز گذشته این کشور با ثبت بیش از ۲۲ هزار مرگ در ۴۲ ایالت آن در زمینه تلفات کرونا رکورد زنی کرد.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.