رییس اتحادیه اوراق کنندگان اتومبیل درباره قاچاق لوازم دست دوم، بیان کرد: با توجه به نوسانات ارز و اوضاع بد اقتصادی این صنف ضررهای زیادی دیده است. در این چند ماه اخیر به خاطر نوسانات ارز، قاچاق لوازم یدکی دست دوم هم چندان سود آور نیست به همین دلیل وارد کردن قطعات نسبت به گذشته خیلی کاهش پیدا کرده است.
رحیمی با بیان چگونگی دسترسی به لوازم دست دوم توسط مصرف کننده، گفت: در گذشته از ماشین های رده دوم برای استفاده از لوازم آن استفاده می کردند، کسانی که به هر دلیل توانایی خرید لوازم نو نداشتند، از لوازم دست دوم استفاده میکردند، اما مدتیست که به دلیل نوسانات ارز، خرید و فروش در بازار انجام نمی شود و از این رو وارد کردن قطعات هم نسبت به گذشته خیلی کاهش پیدا کرده است.
بیشتر بخوانید: تلاش خودروسازان برای رسیدن به ساخت خودروهای کراس اور/ ممنوعیت واردات خودرو کارساز میشود
رییس اتحادیه اوراق کنندگان اتومبیل با بیان اینکه مدتیست اسقاط کردن و از رده خارج شدن ماشین خیلی دیر اتفاق میافتد، گفت: حدود ۸۰ درصد فعالیت اوراق چیان کم شده است. هم اکنون بازار اوراق فروشان و فروشندگان لوازم یدکی دست دوم هم نابسامان است.
این مقام مسئول درخصوص تعرفه فروش قطعات دست دوم خودرو، گفت: قیمت مشخصی را نمی توان برای اجناس دست دوم در نظر گرفت و در واقع تعرفهای برای آن وجود ندارد و بیشتر قیمتها توافقی است.
انتهای پیام/