سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌های شورای اسلامی شهر اصفهان برای مقابله با کرونا

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:۴۰ طرح از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.

کوروش محمدی رئیس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در استان در همین راستا ۴۰ طرح از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان برای مقابله با این ویروس با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی اجرایی شده است.

او افزود:از مهم‌ترین اقدامات اولیه شورای اسلامی شهر اصفهان برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در جامعه را می‌توان به ضد عفونی و گند زدایی معابر و مناطق مختلف شهری اصفهان اشاره داشت که این اقدام با برخی از سازمان‌های اجرایی استان همچون خدمات شهری شهرداری اصفهان صورت گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد:همچنین از دیگر طرح‌های مقابله با کرونا حمل زباله‌های مناطق مختلف شهر اصفهان به صورت تفکیکی است که این طرح شامل تفکیک زباله‌های عفونی، پزشکی و خانوار است.

محمدی گفت:از اصلی‌ترین اقدام هوشمندانه شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در زمینه دفع زباله‌ها ایجاد و ارائه پلاستیک‌های مخصوص به خانوار‌هایی که دارای بیمار کرونایی هستند بوده که تا کنون این اقدام در جلوگیری از شیوع این بیماری نقش موثری ایفا کرده است.

او در مورد طرح‌ها و اقدامات شورای اسلامی در حوزه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در شهر اصفهان اضافه کرد:از انجایی که بیرون امدن مردم از خانه موجب جلوگیری از قطع زنجیره ویروس کرونا در استان خواهد شد به همین دلیل با برگزاری جلساتی که با مسئولان مربوطه استان صورت گرفت مقرر شد تا طرح زوج و فرد در استان در اولین گام طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با این بیماری اجرایی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد:خوشبختانه تاکنون توانسته ایم طرح فاصله گذاری اجتماعی را در ناوگان حمل و نقل استان اصفهان شامل تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها استان اجرایی کنیم و تاکنون در این حوزه به نتایج مطلوبی در این راستا دست پیداکردایم.

محمدی گفت:در حال حاضرسازمان‌های مختلفی از جمله خدمات شهری، شهرداری، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرایی این طرح‌ها مشارکت مستقیم و خوبی داشتند.

او اضافه کرد:همچنین در گام دوم اجرای طرح فاصله گذاری در استان توانستیم با ایجاد ظرفیت‌ها و اموزش‌های لازم این طرح را به خوبی در حوزه‌های فرهنگی و هنری استان اصفهان صورت بدهیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد:تاکنون طرح‌های فرهنگی و هنری معاونت اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش‌های جشنواره ها، آیین‌های سنتی و مذهبی و برنامه‌های شاد با عنوان پنجره‌ای به سوی امید بدون حضور مردم در مناطق اپارتمان نشین و استفاده مردم از داخل خانه انجام شده است.

محمدی یادآور شد:همچنین ازمهم‌ترین اقدامات فرهنگی و هنری شورای اسلامی شهر اصفهان را می‌توان به راه اندازی فرهنگسرا‌های مجازی اشاره داشت که این فرهنگسرا‌ها در قالب موضوعات مختلفی از جمله جشنواره ها، مسابقات، برنامه‌های اموزشی، برنامه‌های سرگرمی، کنسرت‌های موسیقی وانواع فیلم‌های جذاب و اجتماعی در قالب تله تاتر با استفاده از لینک مورد نظر به نشانی www.shora.esfahan.com برای افراد قابل دسترسی است.

او گفت:خوشبختانه توانستیم با ایجاد یک فرهنگسازی درست و صحیح در جامعه برنامه‌ها و طرح‌های خود را در فضای مجازی پیش ببریم و شاهد بازخورد مطلوبی از سوی مردم باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی شواری اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد:در حوزه تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز افراد جامعه، با حمایت‌های لازمی که از سوی اورگان‌های دولتی استان صورت گرفت طرح تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی شامل دستکش، ماسک، ژل و محلول‌های ضد عفونی کننده در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اجرایی شده و همچنین برای کمک به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه شامل کودکان کار هم این بسته‌های بهداشتی تا کنون به هزارو ۲۰۰ خانوار کم درامد و ضعیف جامعه استان اصفهان توزیع شده است.

محمدی گفت:از مهم‌ترین ماموریت‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ایجاد ارزیابی صحیح برای جبران خسارات ناشی از ویروس کرونا به حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی استان اصفهان است.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
عالی بود
دست خبرنگارش درد نکنه