سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امحاء ۳ و نیم تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف در مهاباد

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۳۵۰۰ کیلوگرم انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر بهداشتی در شهرستان مهاباد امحاء شد.

علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی به وسیله بازرسان بهداشت محیط در ایام نوروز در سالجاری مقدار تقریبی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر مجاز و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

او افزود: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بودند و در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند.

علیزاده آذر اظهار داشت: ۳ و نیم تن از این مقدار مواد غذایی به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون ریال با اخذ مجوز از مقامات قضایی و با حضور نماینده دادستان این شهرستان امحاء شد.

او بیان داشت: در طول اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی ۲۲ کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب ۱۱ تیم بازرسی دونفره با بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت کار انجام شده و با همکاری ادارات اصناف، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، شهرداری، استاندارد، دامپزشکی، تفریحی و گردشگری، فرمانداری براین مراکز در ساعات مختلف شبانه روز نظارت داشتند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی فاقد شرایط ۹ گانه بسته بندی شده خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت و یا ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

شایان ذکر است شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، وزن، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده، جمله ساخت ایران است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.