سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرستان کرج یکی از خاستگاه های تولید نهال کشور

مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: شهرستان کرج با ۱۶ نهالستان گواهی شده یکی از خاستگاه های تولید نهال کشور است

اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: شهرستان کرج با ۱۶ نهالستان گواهی شده  یکی از خاستگاه های تولید نهال کشور است .

صارمی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۹۹ میلیون اصله نهال در شهرستان کرج تولید شد افزود: در شهرستان کرج توانستیم رتبه نمونه کشوری را به خود اختصاص دهیم.

او با اشاره به اینکه در  ۵٠۵ هکتار از  نهالستان های کرج نهال مثمر و غیر مثمر تولید می شود گفت: نهال های مثمر مثل درختهای هسته دار از قبیل سیب، گلابی، هلو شلیل بادام، انگور، زردآلو است و غیر مثمر از قبیل چنار، توت، اقاقیا، بید، زبان گنجشک هستند.

مدیر جهاد کشاورزی کرج  افزود: اغلب نهالستان ها به صورت سنتی آبیاری می شوند و ما در تلاش هستیم که آبیاری رو به صورت نوین مجهز کنیم.

صارمی گفت: تولید نهال گواهی شده  موضوعی ایست که در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه دو نوع پایه رویشی و بذری داریم افزود:  پایه های بذری یعنی همان پایه های سنتی است که در باغات کشت شده و میزان تولید پایینی دارند، اما ما در تلاشیم که از پایه های رویشی استفاده کنیم چون که خصوصیاتی از قبیل باردهی زودتر، تولیدعملکرد بالا، مقاوم با آفات و بیماری و مقام در بحث کم آبی است.

انتهای پیام /ر. م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.