سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت بیش از ۲۰۰ میلیاردی به بخش کشاورزی استان همدان

رئیس ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از خسارت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان بر اثر تگرگ و سرمای اخیر خبر داد.

احد ظفری، رئیس ستاد بحران جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در بارش تگرگ روز ۲۲ فرودین و سرمای روز بعد از آن در استان به ۸ هزار و ۷۵۵ هکتار ازباغات استان و ۲۶ هزار و ۵۶۸ هکتار از مزارع استان خساراتی وارد شد.

او از تخریب ۲۳ جایگاه نگهداری دام  استان هم خبر داد و افزود: بر اثر بارش‌های سیلابی و تگرگ  این جایگاه‌ها آسیب دید و بر اثر صاعقه هم در نهاوند ۶۱ راس دام سبک  و یک راس دام سنگین تلف شدند.

ظفری گفت: برآورد خسارت‌ها در بخش باغات بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان خسارت، در بخش زراعت هم ۱۰۷ میلیارد تومان خسارت و بقیه خسارت‌ها در بخش دام استان است.

 رئیس ستاد بحران جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: میزان خسارات وارد شده به بخش کشاورزی استان همدان ۲۳۲ میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان براورد شده است و توصیه‌های جهاد کشاورزی به باغداران و کشاورزان هم سهم مهمی در کاهش خسارات‌ها داشته است.

احد ظفری بر بیمه کردن زمین‌های کشاورزی و محصولات آن‌ها تاکید کرد و افزود: بهترین راه برای کاهش ضرر به باغداران و کشاورزان ، بیمه کردن محصولات است و ما پیگیر جذب اعتبارات برای کمک به کشاورزان هستیم.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.