سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره سازی ۱۰۰ میلیون متر مکعب روان آب در چهارمحال و بختیاری

در سال زراعی جاری، ۱۰۰ میلیون متر مکعب روان‌آب در استان چهارمحال و بختیاری ذخیره سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از ذخیره سازی ۱۰۰ میلیون متر مکعب روان‌آب از طریق سد‌های خاکی کوتاه و پخش سیلاب در سال زراعی جاری در استان خبر داد و گفت: این میزان آب به سفره‌های زیرزمینی نفوذ کرده است.

او افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، میزان بارندگی در استان ۴۷۶ میلی متر بود که معادل هفت میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب حجم نزولات آسمانی در استان می‌باشد.

محمدی مقدم اضافه کرد: از این میزان، ۳۰ درصد معادل دو میلیارد و ۳۲۵ میلیون متر مکعب به وسیله پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع ذخیره سازی و ۷۰ درصد معادل پنج میلیارد و ۵۲۵ میلیون مترمکعب به صورت روان آب از استان خارج شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ساخت ۱۰۰ سد خاکی کوتاه در استان اظهار داشت: دو هزار و ۳۰۰ سد سنگی و ملاتی و ۱۰۰ بند خاکی نیز ساخته شد.

او گفت: پارسال بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری استان اختصاص داده شد که نسبت به سال ۹۷ این میزان دو برابر افزایش داشت.

محمدی مقدم با اشاره به انجام مطالعات آبخیزداری در ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان، ادامه داد: اجرای طرح‌های مطالعات آبخیزداری و طرح‌های آبخیزداری برای استان با توجه به زیست بوم منطقه ضروری است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.