سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مساجد محور همدلی در کمک به نیازمندان باشد

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: انتظار می‌رود مساجد کمافی سابق در طرح مواسات و همدلی نیز محوریت داشته و پرچم‌دار این حرکت باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   آیت‌الله مصطفی علما امروز در جلسه قرارگاه مواسات و همدلی که در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در استانداری برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) اظهار داشت: رسول خدا می‌فرمایند اگر کسی شب را صبح و روز را شب کند، اما توجه‌ای به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست، این مساله به دلیل تاکید اسلام بر رسیدگی به امور مسلمین است.

او با یادآوری خاطراتی از سال‌های دور در زمان امام خمینی (ره)، ادامه داد: در سال ۴۲ سرمای سختی در همدان به وقوع پیوست و حضرت امام خمینی (ره) با اینکه در تهران در حصر بودند دستور می‌فرمایند بخشی از وجوهات و حتی وجوهات شرعی را راستای خرید ذغال و کمک به مردم این شهر اختصاص دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: بر همین اساس در پیام مقام معظم رهبری در نیمه شعبان نیز رزمایشی با عنوان مواسات مطرح شده که باید همه ما با جان و دل به آن لبیک گفت و در این امر خداپسندانه شرکت کنیم، چرا که واقع با خدمت به مردم به خودمان خدمت کرده‌ایم و هر کار خیری که انجام دهیم به خودمان بازخواهد گشت.

علما با اشاره به اهمیت محوریت مساجد در طرح همدلی، یادآور شد: انتظار می‌رود مساجد کمافی سابق در این طرح نیز محوریت داشته و پرچم‌دار این حرکت بوده و همانگونه که تاکنون در کنار مردم بوده‌اند در این طرح نیز فعال باشند.

امام جمعه کرمانشاه با تقدیر از فعالیت‌های اخیر سپاه و بسیج، بیان کرد: سپاه و بسیج علاوه بر مشارکت در سایر اقدامات همچون تهیه و تولید ماسک و ضدعفونی و امثال آن، تعداد زیادی بسته حمایتی نیز تهیه کرده و در اختیار افراد نیازمند قرار داده‌اند که باید از این عملکرد نیز تقدیر و تشکر کرد.

او بیان کرد: معنی کلمه ثوات به معنی بازگشت است، این مساله چنین تفسیر می‌شود که هرکار خوب و نیکی را که انجام دهیم به خودمان بازمی‌گردد و در واقع در یاری رساندن به دیگران به خودمان کمک کرده‌ایم.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.