سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان:

دولت مصمم به حمایت از اقشار آسیب پذیر در زمان شیوع کرونا است

دولت تدبیر و امید مصمم به حمایت از اقشار آسیب پذیرجامعه در زمان شیوع بیماری کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان در محل سالن شهدای گمنام استانداری ضمن تقدیر از همکاری مردم با این ستاد، در ادامه اظهار داشت: ضروریست مردم تا زمان بهبود اوضاع و عادی شدن شرایط استان به همکاری خود با مسئولان و متولیان ادامه داده تا این بحران را با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم.

او افزود: از سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، خیرین، بخش خصوصی که در این مقطع حساس با تمام توان به کمک مردم شتافتند، صمیمانه تقدیر می‌کنیم و امیدواریم شاهد به ثمر رسیدن این تلاش‌ها و ریشه کنی کامل بیماری کرونا در کشور و استان باشیم.

مرادنیا در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازی دستگاه‌های اجرایی، اصناف و دستگاه‌های خدمات رسان به مردم تاکید کرد و گفت: مدیران باید با اطلاع رسانی بموقع و شفاف خدمات انجام شده از طریق رسانه‌های جمعی شرایط را برای اقناع و آگاهی افکار عمومی مهیا کنند تا مردم نیز با آسودگی خاطر بیشتری با مدیران همکاری کنند.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه شرایط نامناسب اقتصادی را درک کرده و با همه وجود برای رفع این کاستی‌ها و مشکلات کوشش می‌کنیم و مسلما خدمات رسانی مناسب و به موقع به مردم آن‌ها را در مسیر همکاری برای عبور از مشکلات پیشرو مصمم‌تر خواهد کرد.

او تصریح کرد: با توجه به بروز شرایط حاد اقتصادی شیوع بیماری کرونا برای بسیاری از اصناف در این رابطه دولت مصمم است تا با ارائه طرح‌های فوری در حد توان آسیب‌های اقتصادی ناشی از بروز این بیماری را برای مردم کاهش دهد.

استاندار کردستان همچنین در ادامه براجرای طرح ساماندهی دستفروشان در معابر برای کمک به بهبود وضعیت درآمدی کسبه و بازاریان استان تاکید کرد.

مرادنیا همچنین خواستار استمرار عملیات روزانه ضد عفونی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برخی از امکان عمومی و پرتردد به منظور جلوگیری از گسترش بیماری دراین اماکن شد.

استاندار کردستان اذعان داشت: مردم برای جلوگیری از شیوع بیماری باید طرح فاصله گیری اجتماعی را به دقت اجرا کرده و به دستورات و آیین نامه‌های بهداشتی و ایمنی توجه کنند.

او اظهار داشت: از اول اردیبهشت ماه سالجاری محدودیت تردد بین استان‌ها برداشته می‌شود و مردم می‌توانند با رعایت دستورات بهداشتی در بین شهر‌ها تردد کنند.

مرادنیا تاکید کرد: اخیرا بسته‌های حمایتی در بین اقشار مستضعف و کم درآمد استان از سوی دولت توزیع شده که فرمانداران باید سعی کنند تا این بسته‌ها به افرادی نظیر کارگران فصلی و دست فروشان مستحق که در این مدت درآمدی نداشته و نیز به نیازمندان واقعی برسد.

او بر اهمیت تشکیل سامانه جامع از نیازمندان دریافت کمک هزینه‌های معیشتی در استان تاکید کرد.

مرادنیا همچنین در بخشی از سخنان خود از توزیع ارزاق و کمک‌های مالی توسط بنیاد مستضعفان کشور برای کولبران و اقشار مستضعف استان تقدیر کرد.

استاندار کردستان درپایان پیشنهاد کرد تا دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ها و اوقاف که املاک آن‌ها در اجاره کسبه و فعالین اقتصادی استان است با بخشش یا به تعویق انداختن دریافت اجاره در این وضعیت بد اقتصادی این افراد را مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.