به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با محوریت بررسی برنامههای حوزه پشتیبانی برگزار شد اظهار کرد: ۲۱۰ مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال جاری با همت خیرین ساخته خواهد شد.
او با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در استانهای فاقد این مدارس احداث خواهد شد، گفت: ۶۴ مدرسه در کشور شامل ۳۲ مدرسه پذیرا و ۳۲ مدرسه اتیسم به شکل الگویی جهت استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی خواهد شد.
حسینی افزود: در سال جاری ۳۰۰ قلم تجهیزات ورزشی، آموزشی و توانبخشی در اختیار حداقل ۱۰ هزار دانش آموز با نیاز ویژه قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه یکی از برنامههای سازمان، مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی مدیران، معلمان و جامعه است، مطرح کرد: سه فعالیت نهضت زبان اشاره، نهضت بریل آموزی و آموزش معلمان مبتنی بر مهارتهای چندگانه در دستور کار قرار دارد و در سال جاری بیش از ۵ هزار نفر از معلمان، اولیا، مدیران و کارکنان دستگاهها آموزش خط بریل را فرا خواهند گرفت.
حسینی با اشاره به راه اندازی ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در سال جاری اظهار داشت: این ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در تمامی استانهای کشور راه اندازی خواهد شد و پوشش ۵۰ درصدی دانش آموزان استثنایی در آموزشهای مجازی هدفگذاری شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه در سال جاری پوشش تحصیلی پیش دبستانی باید ۸ درصد افزایش یابد افزود: افزایش پوشش پیش دبستانی نیازمند مداخلات بهنگام و مشارکت همه معاونتها بویژه در شناسایی و جذب نوآموزان است.
او در ادامه با بیان اینکه طراحی، اجرا، ارزیابی، نظارت و بهبود عملکرد از اجزای برنامه ریزی میباشد. اظهار کرد: نظام جامع برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.
حسینی با تقدیر از شفافیت مالی معاونت پشتیبانی سازمان و با تاکید بر اینکه حوزه پشتیبانی باید پشتیبان طرحها و برنامههای سایر دوایر باشد، گفت: شفافیت در فعالیت سازمانها بویژه در امور مالی و مسائل مرتبط با حوزه پشتیبانی میتواند به شیشهای شدن سازمان کمک شایانی کند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، خواستار توجه جدی به ساماندهی نیروی انسانی شد و مطرح کرد: جذب، توزیع، نگهداشت، ایجاد انگیزه، ایجاد شرایط مشارکت و ارتقای نیروی انسانی از ابعاد مهم ساماندهی نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
او افزود: توزیع کتب درسی، تجمیع جلسات در قالب شورای راهبری سازمان، جذب باقیمانده اعتبارات طرح سنجش و سرویس ایاب ذهاب از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی حوزه پشتیبانی قرار گیرد. در راستای شفافیت مالی باید همه قراردادهای سازمان از مسیر شورای مالی سازمان عبور کند.
حسینی با اشاره طرحهای جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: طرح گنجینه مدیریتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با هدف استفاده از تجارب مدیریتی افراد شاغل و بازنشسته سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از جمله طرحهای در دست تدوین است.
او افزود: طرح دستگاههای حامی آموزش و پرورش استثنایی، طرح راهنمایان بالینی و توسعه کمی و کیفی تشکلهای غیر دولتی از دیگر طرحهایی است که در قالب برنامه در خواهند آمد.
انتهای پیام/