سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه سنگین کرونا بر اقتصاد حمل و نقل عمومی

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات از تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد حمل و نقل عمومی شهر خبر داد.

امیراحمد زندآور، رییس کمییسیون حمل و نقل و فناوری شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: مهمترین دغدغه شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان حفظ سلامت شهروندان است و کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی در این شرایط از ضروریات می‌باشد، اما باید به این موضوع نیز توجه نماییم که نمی‌توان مشاغل را بدون توجه به حمل و نقل عمومی بازگشایی کرد چرا که کارخانه‌ها و ادارات دولتی در حال حاضر با دو سوم ظرفیت درحال فعالیت هستند.

او ضمن اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد حمل و نقل عمومی شهر تصریح کرد: حمل و نقل عمومی وابسته به یارانه‌های دولتی و تامین منابع مالی بسیار زیاد از طرف شهرداری‌ها می‌باشد و در شرایط کنونی این معضل دوچندان شده است. همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت، حمل و نقل عمومی ۲۶ درصد در انتقال ویروس کرونا در کشور نقش داشته است که این میزان بسیار بالایی است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری شورای اسلامی شهر اصفهان تدابیر اندیشیده شده در جهت رفع ازدحام در ناوگان حمل و نقل عمومی را این گونه برشمرد: با توجه به آغاز برخی فعالیت‌ها و احتمال افزایش تردد ها، نگرانی از ازدحام در اتوبوس‌ها نیز افزایش یافت که این موضوع باعث شد تصمیم به افزایش خطوط فعال اتوبوسرانی گرفته شود تا مردم بتوانند با فاصله از یکدیگر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. همچنین پیشنهاد شده است که برخی از ایستگاه‌های بین خطوط ناوگان حمل و نقل عمومی حذف گردد تا از این طریق ناوگان بتواند در سر فاصله تعیین شده اقدام به مسافرگیری کند.

او در پایان با توجه به اعلام خبر تعطیلی مترو تا اطلاع ثانوی توضیح داد: هدف از متوقف شدن فعالیت مترو اصفهان قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا و تاکید بر حفظ سلامتی مردم بوده است و همچنان تعطیل می‌باشد. اما در صورت نیاز مترو هم به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.