سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال ۹۸؛

دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی از بوشهر صادر شد

رئیس سازمان صمت بوشهر گفت: پارسال، حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا بدون احتساب میعانات گازی از این استان صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: پارسال حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا بدون احتساب میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد و ۶۰۰ میلون دلار از استان صادر شد که نسبت به سال ۹۷ از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش داشت، ولی از نظر ارزش به علت تغییر سیاست‌ها و تعهدات ارزی افزایشی نداشت.

او افزود: ارزش صادرات محصولات کشاورزی استان هم پارسال به ۹۵ میلیون دلار رسید.

افزایش صادرات به قطر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به افزایش صادرات کالا به قطر، ادامه داد: پارسال، ۸۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار از بنادر استان به کشور قطر صادر شد که از لحاظ وزن ۲۳ درصد و ارزش ۳۷ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش نشان می‌دهد.

حسینی گفت: بندر‌های دیر، بوشهر و بوالخیر بیشترین سهم را از صادرات به قطر داشتند.

او درباره نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید هم بیان کرد: در این زمینه، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۴۰ برنامه در قالب هفت محور تعریف کرده‌است که برخی استان‌ها شاید در بخشی از برنامه‎‌ها ظرفیت نداشته باشند و  همه برنامه‌های تدوین شده شامل آن‌ها نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: با این حال، بر فعال سازی واحد‌های صنعتی، افزایش ظرفیت واحدها، مدیریت واردات، توسعه صادرات غیرنفتی، توجه جدی به مباحث دانش بنیان و ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید شده است.

حسینی افزود: در زمینه نکمیل طرح‎های زیر ۶۰ درصد پیشرفت نیز، امسال استان بوشهر ۵۳ طرح قابل بهره‌‎برداری دارد.

تولید روزانه ۱۵۰ هزار جفت دستکش در بوشهر

او همچنین در خصوص تولید ماسک در استان بوشهر با توجه به نیاز موجود، بیان کرد: در بخش تولید اقلام پیشگیری از شیوع کرونا تاکنون دو  واحد، خط تولید خود را به سمت تولید دستکش تغییر داده‌اند به طوری که اکنون روزانه ۱۵۰ هزار جفت دستکش در این واحد‌ها تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر ادامه داد: به زودی با اضافه شدن دو خط جدید، ظرفیت تولید دستکش استان بوشهر به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار جفت در روز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.