سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت های فرهنگی حرم مطهر در ایام نوروز ۹۹

آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در نوروز امسال فعالیت‌های خود را در خدمت‌رسانی به عموم شهروندان و مجاوران این بارگاه منور به‌صورت مجازی و همچنین در قالب قرارگاه بهداشت و سلامت ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، همزمان با نوروز ۹۹ که متاسفانه مقارن با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی موقت این بارگاه منور شده بود، فعالیت‌های خود را در خدمت‌رسانی به عموم شهروندان و مجاوران این بارگاه منور به‌صورت مجازی و همچنین در قالب قرارگاه بهداشت و سلامت ارائه داد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: با توجه به ایام شیوع کرونا، به‌همت معاونت فرهنگی و قرارگاه بهداشت و سلامت، ایستگاه ضدعفونی خوردو‌های عبوری در خیابان ۹ دی راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از ۱۷ هزار خودروی عبوری ضدعفونی شده‌اند.

او به فعالیت‌های این معاونت در فضای مجازی اشاره کرد وگفت: مسابقه اینترنتی «سیدالمرسلین» به‌مناسبت سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص) و مسابقه اینترنتی سرداران کربلا به‌مناسبت ولادت باسعادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در نوروز امسال از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر برگزار شد.

معاونت فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ (ع) به برنامه‌های این معاونت به‌مناسبت نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: همزمان با شب ولادت باسعادت حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا له الفدا، پویش جهانی «مرا دریاب» - استغاثه به حضرت مهدی (ع) ـ با زمزمه همگانی دعای شریف «اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ …» همزمان با سراسر کشور، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

او ادامه داد: این مراسم که همراه با نورافشانی، اجرای نقاره‌زنی، مولودی‌خوانی و تواشیح بود به سبب پیشگیری از شیوع کرونا بدون حضور زائر برگزار شد و به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز فارس، شبکه شما و شبکه‌های مجازی پخش شد.

سلامی همچنین با اشاره به اجرای برنامه نسیم انتظار در شیراز، گفت: توسط این معاونت هماهنگی و مشارکت در برنامه کاروان‌های شادی نسیم انتظار در شب و روز میلاد باسعادت قائم آل محمد (ع) انجام شد.

پخش برنامه‌های مذهبی از جوار حرم مطهر به‌صورت زنده و بدون حضور زائر از طریق صدا سیما و شبکه‌های مجازی، ضبط و پخش ادعیه و مناجات شعبانیه از صدا و سیما و حضور فعال در جلسات قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر از دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس در ایام نوروز ۹۹ بود که وی به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.