سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا ترامپ برای مرگ هزاران آمریکایی محاکمه می‌شود؟

پایگاه اینترنتی کامن دریمز با اشاره به سوء مدیریت ترامپ و مرگ هزاران آمریکایی بر اثر ویروس کرونا، موضوع محاکمه جنایی او را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کامن دریمز، با عبور شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در آمریکا از مرز ۲۰ هزار نفر، این کشور جایگاه نخست مرگ و میر ناشی از این بیماری را از آن خود کرد. آمریکا همچنین با بیش از نیم میلیون مبتلا به کرونا صدرنشین کشور‌های دنیاست.

در این میانه بسیاری اهمال و قصور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را عامل مرگ و میر فزاینده مردم این کشور می‌دانند.

پایگاه اینترنتی کامن دریمز در مطلبی نوشت: به عنوان یک اصل کلی و شناخته شده، مقامات دولتی در قبال اهمال و سهل انگاری‌ها در قبال جان بشر در برابر قانون مسئول شناخته می‌شوند. اما آیا این موضوع درباره ترامپ نیز صدق می‌کند؟ آیا روزی او نیز به خاطر مرگ هزاران آمریکایی به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در برابر قانون جنایی یا مدنی مسئول شناخته می‌شود؟

نشریه بوستون گلوب اخیرا در سرمقاله‌ای نوشت دستان رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم پیشگیری از مرگ و میر گسترده و درد و رنج ناشی از این بیماری به خون مردم آلوده است.

در ادامه گزارش کامن دریمز آمده است، اقدامات ترامپ جان کسانی که به او رای دادند، مردم آمریکا، را تهدید می‌کند، این در حالیست که اگر او اقدامات درست و مسئولانه‌ای در پیش می‌گرفت، می‌توانست مهار بیماری کرونا و خطرات آن را ممکن سازد. همچنین ترامپ باید به خاطر اقدام دولت او در منحل کردن تیم امنیت سلامت جهانی در می ۲۰۱۸، برغم هشدار‌های این گروه در خصوص آسیب پذیری آمریکا در برابر پاندمی مرگبار آنفلوآنزا، در برابر قانون پاسخگو باشد.

با توجه به فقدان رهبری متمرکز و با تجربه، آمریکا برنامه ملی منسجمی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا نداشته و به همین دلیل است که فرماندار‌ها و مقامات ایالتی و محلی به طور مجزا برای مقابله با کرونا دست به کار شده اند. از سوی دیگر، برغم هشدار‌های مکرر، دولت واشنگتن نتوانسته ذخایر مربوط به تجهیزات پزشکی و درمانی از جمله دستگاه تنفس مصنوعی، تجهیزات محافظتی همانند ماسک، روپوش و دستکش را تامین کرده و بدین ترتیب این کشور با کمبود جدی این تجهیزات در هنگامه شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

همچنین دولت ترامپ در تامین و توزیع کیت‌های تشخیصی بیماری کرونا بسیار کند و ناکارآمد عمل کرد.

علاوه بر این‌ها ترامپ شخصا بار‌ها و بار‌ها در مورد خطرات ناشی از ویروس کووید-۱۹ به مردم دروغ گفته و به دروغ به آن‌ها اطمینان داده که هیچ دلیلی برای اعلام حالت هشدار وجود ندارد. او در توئیتی در ۲۴ ژانویه نوشت همه چیز درست می‌شود. ۶ روز پس از آن در سخنرانی در میشیگان گفت در حال حاضر این مسئله در کشور ناچیز است، ۵ (مورد تائید شده). همه این افراد در حال بهبود هستند.

دروغ‌های ترامپ زمانی برملا شد که در ماه فوریه، با افزایش تدریجی شمار مبتلایان به ویروس کرونا، خطرات ناشی از این بیماری بیش از پیش خود را نشان داد. در حالی که کرونا بی رحمانه در آمریکا قربانی می‌گیرد، ترامپ حتی شیوع کرونا را فرصتی برای حمله به دموکرات‌ها دانست و نگرانی آن‌ها در خصوص این بیماری را نیرنگ جدید آن‌ها دانست و در گردهمایی در نیوهمشایر گفت بنا به نظریه ها، در ماه آوریل و با گرمتر شدن هوا این ویروس به طور معجزه آسایی از بین می‌رود.

اما آوریل نیز از راه رسید و تعداد مرگ و میر‌ها در آمریکا به طرز چشمگیری رو به افزایش گذاشت و ترامپ به تبلیغ و بازار گرمی برای داروی هیدروکسین کلروکین، دارویی که برای معالجه مالاریا و لوپوس استفاده می‌شود، به عنوان درمانی معجزه آسا برای کووید-۱۹ مشغول است. این در حالی است که صحت ادعای او در درمان کرونا از طریق این دارو در سطح بالینی هنوز به اثبات نرسیده است.

کامن دریمز در ادامه یادآور می‌شود که بعید است ترامپ برای ادعا‌های دروغین و سوءمدیریتش مورد محاکمه قانونی قرار گیرد. این نشریه یادآور می‌شود که در سال ۱۹۸۲، شخصی بنام فیتزجرالد، تحلیلگر سابق بخش مدیریت نیروی هوایی آمریکا از ریچارد نیکسون، رئیس جمهور وقت آمریکا به دلیل خاتمه اشتباه یک قرارداد شکایت کرد. اما دادگاه عالی وقت اعلام کرد رئیس جمهور در برابر صدمات ناشی از اقداماتش مصونیت دارد. این مصونیت حتی سوء استفاده از اختیارات رئیس جمهور را نیز شامل می‌شود.

۱۵ سال بعد پس از شکایتی که علیه بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا، صورت گرفت دادگاه عالی مصونیت رئیس جمهور را محدودتر کرد و اعلام کرد که او می‌تواند به دلیل برخی اقدامات در برابر دادگاه فدرال پاسخگو باشد و مورد محاکمه قرار گیرد.

اما این دو نمونه این سوال را که آیا می‌توان به دلیل اقدامات رئیس جمهور، شکایت مدنی علیه او مطرح کرد را بدون پاسخ باقی می‌گذارد. مطابق قوانین فدرال، ترامپ تا زمانیکه در قدرت است، از مصونیت پیگرد قانونی برخوردار است اما پس از کنار رفتن از قدرت آیا محاکمه او ممکن است؟

گلن کریشنر، دادستان سابق فدرال می‌گوید پس از اتمام ریاست جمهوری ترامپ می‌توان او را به جرم قتل غیرعمد تحت پیگرد قانونی قرار داد.

این تحلیلگر معتقد است ترامپ در ارتباط با همه گیری ویروس کرونا اقداماتی کرده که مصداق قتل غیرعمد می‌تواند باشد. هر چند کریشنر اثبات علت کشاندن ترامپ به پای میز محاکمه را چالش برانگیزترین مانع در این مسیر می‌داند.

کامن دریمز در پایان می‌نویسد بی اعتنایی ترامپ در خصوص ارسال تجهیزات پزشکی به ایالت‌هایی از جمله نیویورک که کانون بحران در آمریکاست، می‌تواند به یک پرونده مستدل جنایی یا مدنی علیه او تبدیل شود. هر چند بهتر است فعلا نفس‌ها را برای عبور از این بحران در سینه نگه داشته و به همراه میلیون‌ها آمریکایی برای رهایی از شر ترامپ در انتخابات پیش روی ماه نوامبر برنامه ریزی کنیم.

آمریکا در حال حاضر با بیش از ۵۳۳ هزار مبتلا و بیش از ۲۰ هزار تلفات، همزمان در صدر کشور‌های دنیا از نظر میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کووید- ۱۹ قرار دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
مگه روحانی به همون دلیل محاکمه میشه؟
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
کرونا در تمام کشورها داره قربانی میگیره
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مگه تومملکت ماکسی بخاطربی کفایتی توی مسیولیتش محاکمه میشه که روی یه همچین خبری زوم کردین؟اگه اینجوری بشه که کشوربرهوت مسیول میشه
سرباز
۲۱:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
ژنوم ویروس کرونا را استخراج کنیم و تبدیل به یک ویروس کم خطر کنیم
هر کس به ویروس کم خطر مبتلا شد نسبت به کرونا ایمنی پیدا کند
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
این که شد همون واکسن
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
نه بخاطر مرگ مسلمانان در جهان خدا محاکمه اش میکنه انشاالله.
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مگر دیگ چینی .بوش .جان بولتون .جولیانی .اوباما .کلینتون وووو محاکمه شدند .رایس و مابقی
نه فکر نمیکنم .جنایت شون یک روز و دو روز نیست
مگر برای هیروشیا معذرت خواهی کردند .حتی اوباما حاصر به معذرت خواهی نشد
حسین
۱۹:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
وقتی مرگ کرونا رو مرگ بر حسب یه بیماری دیگه اعلام میکننبه پزشک قانونی باید هم آمار ما کمتر از اونا باشه ........
بختیاری
۱۹:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا ،آمریکا کیلویی چند آمریکا همونه که تا حالا بارها و بارها جونهای ما فیتیله پیچش کردن از زدن ناو و هواپیما و پهپاد گرفته تا نابودی پایگاه.
آغ مریکای نامرد سردار رشید ایران و اسلام را با نامردی تمام و آنهم با موشک هدف قرار داد و شهید کردند هر چند سردار ایرانی آرزویش شهادت بود ولی این خوی پلید و تجاوزگری آمریکا همیشه بوده و دلش نه بحال ما که بحال ملت خودش هم نمی‌سوزد و صدها هزار کشته بر اثر کرنا در ابرقدرت پوشالی جهان را افتخار بزرگی میداند!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخ؟؟؟؟
التماس تفکر و ایرانی بودن و رگ غیرت ایرانی داشتن و نه وطن فروشی و بیگانه پرستی آنهم بیگانه ای که به مردم بیچاره خودش هم رحم نمی‌کند نه تحریم جهانی است و نه غیر صنعتی!!!!!
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
نه کی می‌تونه ترامپ را محاکمه کنه،مگه مردن ملونها انسان توسط آمریکایی‌ها در جهان محکوم شد و آمریکا توبه کرد ،نه امکان ندارد همان افکار ضعیف و بد بخت و بیچاره ۹۹ درصدی آمریکا که متوسط و بیچاره آمد بتوانند ریس جمهور کشورشان را به خاطر کشتار صدها هزار انسان آمریکایی آنهم در قرن تکنولوژی آنهم توسط ابرقدرتی پر ادعا ،بتوانند محاکمه کند همانطوری که جهانیان هم نتوانستند اینکا را تا کنون انجام دهند .مگر بجای قبول اشتباهات در زدن هواپیمای مسافربری به ناو مدار افتخار ندادند و مگر مدال شجاعت به خلبانانی که بر روی مردم ژاپن بمب اتم ریختند ندادند پس جنایات بیشمار آمریکا را خدا فقط میتواند بررسی و محاکمه کند نه بشر و نه مردم فلاکت زده اش.
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
ملت امریکا بر علیه خودشون گام ور میدارند .چونکه سندز که تنها شخصی است که به دنبال بیمه درمانی برای همه .بخشیدن وام دانشجویی و وو بهش رای ندادند و به بایدن رای دادند .
فکر نمیکنم .
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
اینها هنوز برای بمب اتم قبلی محاکمه نشده اند
عمار
۱۸:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
ترامپ ملعون تروریست نژادپرست فاسد فاسق باجگیر دزد و دارو دستش و همپیمانانش و پیروان نژادپرستش که اموال و دارایهای ملت مظلوم مستضعفین مومنین ، مسلمین ، حزب الله سر تا سر جهان و جهان اسلام رو به غارت بردند و چپاول و اشغال کردند و بسیار ظلم و ستم کردند و دستشان به خونها و جانهای بسیاری از بیگناهان عالم آغشته است رفتنیه چه بخواد چه نخواد به زبال دان تاریخ انداخته خواهد شد این سفاک فراعنه برده دار شیطان صفت چه با حکم محاکمه چه بی حکم محاکمه نابود و به جهنم اسفل سافلین انداخته خواهد شد . والسلام و صلوات التماس دعا .
سارا
۱۷:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
ترامپ باید محاکمه بشه که چرا به دستورش کرونا پخش شد و ساختن
این یه جنگ بیولوژیکه
با این کارش کل دنیارو اسیر کرد
علی
۱۷:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
انشا الله این سگ هار ترامپ ... هر چه زودتر بمیره مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
کسی هست به فکر مردم باشه؟؟؟؟
توهمی
۱۶:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
ترامپ مقصر نیست این ویروس براساس ژنتیک آمریکاییها ساخته شده
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
عالی گفتی
حامد
۱۴:۴۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
حکم جهانی صادرکنید ماحمله میکنیم اول من

نارنجک به کاخ سفید پرتاب میکنم
A
۱۴:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
بله وقتی تو تمام دنیا دارن مردم رو قتل و عام میکنند.یه کم مزشو بچشن
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
ترامپ باید محاکمه بشه
احمد
۱۳:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
بله ترامپ و روحانی محاکمه میشوند
ناشناس
۰۳:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
درودبرشما گل گفتی
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا اگه خیلی بلده نسخ بپیچه واسه خودش نسخه بپیچه تا نسخش پیچیده نشده
محسن
۱۲:۲۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
نگران نباش این دیوونه دوباره رای میاره محاکمه ای هم در کار نیست
میرعلی
۱۲:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
اینا که دارند هر کاری رو انجام میدهند به من و شما اهمیت نمیدهند
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
تو آمریکا یا اروپا بله اگر کسی باعث مرگ کسی بشه چه مردم عادی چه شخص اول مملکت محاکمه میشه اما ترامپ هشدار داده بود در مورد پرواز ممنوع .....اما اما تو کشور خودمون جایزه میدن با خنده تو تلویزیون و یا توسایتها افتخار هم میکنند ????????تازه اختلاس و اینها که اصلا جرم محسوب نمیشه
آشنا
۱۱:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
جان انسانها برای این و امثال این حرومزاده ها و شیطان پرستها مهم نیست. دیگاهنشون اینه که باید جمعیت را کم کرد.
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مسئولان بی مسئولیت ما هم باید محاکمه شوند و پاسخگو باشند.مرگ بر آمریکا ذکر مقدسی برای ما هست اما دولت مردان کنونی ما در بی کفایتی دولتمردان آمریکا رو روسفید کردن.تفاوت وضع کنونی درآمریکا و ایران در فرهنگ و ادب و همدلی و پای کاربودن مردمان آنهاست. نه برنامه های دولت هایشان.
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۰۳:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
حرف حق رو زدی خدایارت
علیرضایونس زاده حقیقی
۱۱:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آقای ترامپ قماربازباید دردادگاه لاهه به اتهام مرگ هزاران و یا میلیونها مردم کشورهای جهان محاکمه بشودوشکی هم در آن نیست.
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
کاش اینقدر که به مظلومین و بی خانه ها و کشتار و هرچی اخبار بد امریکا می پردازید که البته بخش خیلی کم از جمعیت امریکا هستند .به ملت خودمان به بدبختی کارگران که با این اوضاع چطور باید باحقوق 1800 زندگی کنند می پرداختید .متاسفانه شما و صدا سیما دیگه شور اخبار بد امریکا را درآوردید
حامد
۱۷:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
احسنت این اخبار همینه به جایی اینکه مشکل مردم خودمون بگه گیر داده به اونا ۳ قیقه اخبار ایران ۳۰ دقیقه امریکا امریکا به ماچه ما اینجا زیر فشار گرانی بیماری هستیم
مونا
۱۰:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
از آنجایی که یه روده راست تو شکم آمریکایی ها نیست،
از آنجایی که تو مغز همه دولتمردهای آمریکا، سنا و سیا دشمنی با ایران و غارت کشورها هست،
ترامپ و هر کس دیگر جای او را چون عروسک کوک شده برای رسیدن به اهدافشان راهی صحنه میکنند،
برای اینکه هر جا کم آوردند بگویند آن شخص خاطی بوده،
حال این خناس محاکمه بشود یا نشود هیچ فرقی به حال جهان نخواهد کرد،
باید تفکر آمریکایی و جهانخواری آمریکا محاکمه و از بین برود،
عجب صبری خدا دارد،
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
لطف کنید داغ مردم خودتون رو به سینه بزنید. نه امریکا. امریکا از این بحران عبور می کنه اما کشور ما همچنان درگیر می مونه فقط بخاطر سیاستهای غلط. نمونه این سیاست غلط عادی شدن همه چیز در این چند روز هست. که ویروس شدیدا احتنال داره پخش بشه.
ناشناس
۰۳:۳۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
مرگ برمنافق
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
داداش ما یا یک چهارم جمعیت اوناییم ، مجموع کشته های سندروم حاد تنفسی و کرونامون از آمریکای 350 میلیونی بیشتره . اینجا کسی محاکمه میشه؟
علی
۱۰:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خودتونو کنترل کنید و ذوق زده نشید. با طرح جدید روحانی هم آمار ایرانیان سر به آسمان خواهد گذاشت. دو هفته صبر کنید. شاید لازم شد روحانی و ترامپ با هم محاکمه شوند
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
باسلام ناشر محترم شما چرا گیر دادن به بقیه کشورها ما تو مملکت خودمون ملت ما هم از بیماری کرونا در عذابن هم از دست مسئولین بی کفایت ودزد تو کشور خودمون مردم از خیانت های دولت مردامون خبر دارن وتا حالا جیک نزدن وبدان تا چند مدت دیگه اگه کرونا ادامه داشته ملت مستضعف از گرسنگی میمرن
لطفا سرتون از زیر برف دربیارین
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
هر کی در ایران بتواند روحانی را محاکمه کند در آمریکا هم می تواند ترامپ را محاکمه کنند.
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خدایا مارا از شراین صدا و سیمای کشورمان که فقط علاقه به اخبار کشورهای دیگر داره وهیچ علاقه ای به اخبار کشور خودمون نداره .راحت راحت راحت بفرما.آمین
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
آخه اخبار کشور خودمون چی بگه؟ بگه مردم از کار بیکار شدن نون ندارند بخورند؟ بگه یه ذره بارون اومد سیل همه چی با خودش برد؟ بگه کارگرای کارخونه ها حقوقشون رو نگرفتن اعتصاب کردن؟ چی بگه؟
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
روکه نیست سنگ پای قزوینه ..... کور خودمان بینای دیگران
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
چقدر به اخبار امریکا اونم از نوع منفی علاقه دارید اگه به اخبار داخلی از نوع امریکایی نگاه کنید به مراتب مشکلاتمان از امریکا بیشتر است...
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آی گفتی آره همه بدبختند فقط ماخوشبختیم همه چی آرومه ماچه قدخوشبختیم......
اشنا
۱۱:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مثلا مثبتش مدیریت بحران در دنیا و یا سیستم بسیار پیشترفته بهداشی را میگید؟ اینا طبل پوشالی هستند باید منفی گفته بشه که بدونیم دارند دروغ میگن و هیچی نیستند
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
برای‌اینکه‌مدام‌داریم‌با‌بقیه‌کشورها‌مثل‌آمریکا‌مقایسه‌میشیم‌باید‌جواب‌این‌مقایسه‌ها‌رو‌داد
حسین
۲۱:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
اگر جنبه های منفی آمریکا گفته نشود امثال شما فکر می کنید آمریکا کشور گل و بلبل است
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
تولید انبوه دانشی است بسیار راهبردی و استراتژیک اگر به تولید انبوه نرسند چندان اهمیتی ندارند با عرض پوزش از همه دانشمندان و متخصصان و ملت عزیزمان، همانند این است که دانشمندان و تلاشگران و نخبگان زحمتکش و هوشمند ما ماکتی برای موزه ها ساخته باشند.
پس ساخت انبوه این سازه ها اولویت نخست نظامیان و ما ایرانیان باشد.
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آیا آقای رئیس جمهور خودمان که مانع از اقدام ستاد کل نیروهای مسلح شدند مورد سوال واقع میشن که چرا فرصت تعطیلات را از دست دادند . هم مشاغل زیان بیشتر کردند و هم خانواده های زیادی عزادار و بی سرپرست شدند . حداقل این جور به نظر می رسید که دولت مانع شد . آیا سوالی از ایشان پرسیده خواهد شد . جان صدها نفر و فقط یک سوال !
سیدعلی
۰۹:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
من خودم قاضی محاکمه ترامپ و مسوولان بی مسوولیت ایران خواهم بود
علی
۱۲:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
قضاوت کار سختیه، مراقب باشید دچار افراط و تفریط نشین، خدا هنوز هم هست
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مگه اینجا کسی محاکمه میشه؟؟
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
صفحه اول سایتتون بیشتر خبر آمریکاست تا ایران
نکنه شما هم مثل خیلیا آمریکا زندگی میکنید
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
تو پرچم کشورت ایران نیس معلوم نیس از کجایی که اینقدر زورت میاد زورت نیاد تو که ایرانی نیستی بیخود که نظر میدی
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
انگلیسی
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آیا حسن فریدون هم محاکمه می‌شود.
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
نه بابا محاکمه کیلویی چند!!!!
کی دیگه میتونه عموترامپو محاکمه کنه

حالا صبر کنید ببینید چجوری تو انتخابات برنده میشه!!!!
علی
۱۲:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مردم امریکا عاشقشند، درسته خبرگزاری های ما همیشه اخبار نقادانه از ترامپ میذارند که اتفاقا خیلی از مردم امریکا هم بهش نقد دارند، ولی واقعیت اینه که اکثریت امریکایی ها عاشق مدل رفتاری ترامپ هستن و برای انتخابات آینده برنده ی قطعی هست، ما بهتره به مشکلات داخلی خودمان بپردازیم، گم شدن میلیون ها ماسک که وزیر بهداشت گفتن رو چرا پیگیری نکردید؟!!! یا دزدی ها و فسادهای مسئولین و اقوامشان رو چرا تیتر نمیکنید، با خراب کردن ترامپ که مشکلات ما حل نمیشه، حالا ترامپ اصلا یزید، اصلا شمر زمانه، ولی با بولد کردن اون عملکرد مسئولین ایران خوب نمیشه، سعی کنیم کمتر ایراد بگیریم از دیگران، بجای خودمان رو اصلاح کنیم