سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجم مخزن سد زاینده‌رود به یک سوم رسیده است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت:با وجود بارش‌های اخیر حجم مخزن سد زاینده‌رود به یک سوم رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیرامون اینکه در حال حاضر حجم ورودی به سد زاینده‌رود ۱۹۳ و خروجی آن ۹۱ مترمکعب بر ثانیه است، اظهار داشت: با وجود بارش‌های اخیر حجم مخزن سد زاینده‌رود به یک سوم رسیده است.

او درباره اینکه میزان بارش‌های سال جاری آبی در سرشاخه‌های زاینده‌رود ۱۰۵۹ میلی‌متر بوده است، افزود: میزان بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۴۰ و در متوسط بلندمدت ۱۲۵۰ میلی‌متر بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه متاسفانه برخلاف پیش‌بینی‌ها میزان بارش‌ها در ایستگاه چلگرد سرشاخه‌های زاینده‌رود میزان قابل توجهی نبوده است، گفت: این بارش‌های نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد و در مقایسه با متوسط بلندمدت ۱۷ درصد کاهش داشته است.

او میزان حجم مخزن سد زاینده رود در حال حاضر را ۴۹۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: حجم ماکسیمم سد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است و هم اکنون یک سوم حجم مخزن آب وجود دارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یونس
۲۱:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
همین مقدار هم اگر برای کشاورزی باز نکنید لا اقل آب شرب اصفهان و شهر های اطراف رو تامین می کنه .حیف این آب که کیلومتر ها میاد برای مثلا دو جریب چغندر یا یونجه یا ماشک