سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف زمین‌های حاشیه رودخانه سیاه درویشان صومعه سرا

بیش از ۴/۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه سیاه درویشان و پناهگاه حیات وحش سرخانکل صومعه سرا رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی اصغر آزاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بیش از ۴/۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه سیاه درویشان و داخل پناهگاه حیات وحش سرخانکل که ۵ هزار اصله نهال و قلمه صنوبر در آن غرس شده بود رفع تصرف شد.

او افزود: در راستای اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین محیط زیست و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی در مناطق چهارگانه، ماموران یگان حفاظت این شهرستان موفق شدند این اراضی را که شبانه از سوی افراد سودجو و به منظور تصرف اراضی حاشیه رودخانه سیاه درویشان و پناهگاه حیات وحش سرخانکل درختکاری شده بود پاکسازی کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا گفت: هنوز شخص یا اشخاصی در این رابطه شناسایی یا دستگیر نشدند، اما در حال حاضر اراضی رفع تصرف شده و تحقیقات در زمینه شناسایی متخلفان ادامه دارد.

علی اصغر آزاد در پایان تصریح کرد برخی افراد سودجو برای تصرف اراضی اقدام به درختکاری، خشکاندن یا ساخت و ساز در حاشیه تالاب و محدوده مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می‌کنند که این اعمال جرم تلقی  و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

 

انتهای پیام / ق

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.