سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

حمایت از طرح‌های تولیدی/ صدور مجوز و واگذاری زمین در کمتر از یک ماه

استاندار هرمزگان گفت: صدور مجوز و زمین برای طرح‌های تولیدی در استان باید کمتر از یک ماه و حتی حدود دو هفته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: صدور مجوز و زمین برای طرح‌های تولیدی در استان باید کمتر از یک ماه و حتی حدود دو هفته باشد.

همتی در نخستین نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان و ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید استان گفت: البته فرصت سرمایه گذاران برای آغاز کار شش ماه است و به شرط داشتن دلیل موجه حداکثر یک سال فرصت داده می‌شود تا اجرای طرح آغاز شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی موظف هستند وضعیت واگذاری‌ها را ارزیابی و در صورت کار نکردن سرمایه گذار زمین واگذار شده را پس گرفته و مجوز‌ها را باطل کنند.

استاندار هرمزگان گفت: امروز ظرفیت‌های بودجه سال ۹۹ و تبصره‌های آن بررسی شد تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

همتی افزود: همچنین ظرفیت‌های بالقوه استان در زمینه تحقق جهش تولید که شعار سال است بررسی شد و مقرر شد مدیران استانی ظرف دو روز آینده طرح‌ها وظرفیت‌های خود را مشخص و تجمیع کنند تا برنامه استان برای تحقق جهش تولید مشخص شود.

او گفت: مدیران استان باید با توجه به تجربه‌های دو سال و نیم گذشته در دولت یازدهم حداکثر توان خود را بکار بگیرند تا در حدود یکسال باقی مانده این دولت طرح‌های مهم اثرگذاری در استان اجرا شود.

استاندار هرمزگان افزود: در این زمینه تلاش می‌شود سال پر رونق وپرشتابی در استان عملیاتی شود.

همتی افزود: طرح‌های در دست ساخت و همچنین طرح‌های راکد و تعطیل شده باید در اولویت راه اندازی باشند مانند طرح الکل سازی که سریعا در استان راه اندازی مجدد شد و نیاز استان تامین شد.

او افزود: همچنین مصوب شد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی از عملکرد سال گذشته بانک‌های استان تهیه و به شورای برنامه ریزی ارائه کند و همچنین گزارشی هم از عملکرد دستگاه‌های دولتی ارائه شود.

همتی افزود: همچنین مقرر شد که صورت وضعیت پیمانکارانی که در استان برای دولت کار کرده اند گرفته شود تا بدهی پیمانکاران در برابر طلب دولت تهاتر شود.

استاندار هرمزگان افزود: مبارزه با قاچاق سوخت و قاچاق کالا نیز در سال ۹۹ در اولویت است، بویژه قاچاقی که از سهمیه‌های سوخت انجام می‌شود که باید با نظارت بیشتر کنترل شود.

همتی گفت: هرمزگان و سیستان و بلوچستان دو استانی هستند که در گازکشی از استان‌های دیگر عقب هستند و باید امسال این عقب ماندگی در هرمزگان جبران شود.

او افزود: به هر شهر و روستایی که در هرمزگان گازکشی شد و علمک به در خانه‌ها رسید سهمیه سیلندر گاز آن منطقه قطع می‌شود تا مردم به استفاده از شبکه گاز کشی خانگی ترغیب شوند.

استاندار هرمزگان افزود: امسال در بخش راه نیز ساخت ۱۵۰ کیلومتر راه جدید در شهرستان بشاگرد، کریدور ساحلی در پارسیان، جاده سیاهو به احمدی، جاده کهورستان به لارستان، جاده گهکم به داراب و فارس و جاده‌های روستایی از اولویت‌ها است.

صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست گفت: افزایش ظرفیت بندرشهید رجایی به تخلیه و بارگیری ۱۳۰ میلیون تن، ساخت ۳۰۰ هکتار گلخانه و افزایش ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن محصولات گلخانه ای، افزایش تولید ۹ هزار تن میگوی پرورشی، افزایش هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در استان، جذب ۱۰ میلیون گردشگر، تکمیل طرح فولاد کاوه جنوب و مادکوش از مهمترین ظرفیت‌های استان برای تحقق جهش تولید است.

منتظری کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این نشست در تشریح بودجه سال ۹۹ کشور گفت: مجموع بودجه سال ۹۹ کشور ۲ هزار و ۲۷ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن از مالیات تامین می‌شود.

او افزود: امسال برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌ها بودجه‌ای پرداخت نمی‌شود و دستگاه‌ها باید از محل فروش اموال منقول و غیر منقول خود این بودجه را تامین کرد.

منتظری گفت: همچنین در بودجه امسال این امکان در نظر گرفته شده است که طلب پیمانکاران از دولت با تحویل نفت خام تسویه شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.