تویوتا لندکروزر در آمریکا خیلی کمیاب است. طبق دادههای موجود، در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حدود ۴۳ هزار دستگاه از شاسی بلندهای مرسدس بنز GLS در آمریکا به فروش رفته درحالیکه کل فروش لندکروزر از سال ۲۰۰۵ تاکنون حدود ۴۶ هزار دستگاه بوده است. سال ۲۰۰۵ همچنین بهترین سال فروش این خودرو بوده و در آن زمان به خانه ۴۸۷۰ نفر راه یافته است.
به همین خاطر وقتی یک لندکروزر را بخرید پس حتماً چیزی میدانید. مالکان این خودرو از تاریخچه و تواناییهای آن آگاه هستند، اما آن را به خاطر حالت نمادین یا اینکه گزینهای واضح است نمیخرند. آنها لندکروزر را به این خاطر میخرند که یک لندکروزر است!
مدل سفارشی لندکروزر هریتیج ادیشن نایابتر از سایر مدلها بوده و تنها به تعداد ۱۲۰۰ دستگاه در آمریکا عرضه شده است. ویژگیهایی همچون نشان کلاسیک روی ستون D باعث تمایز این خودرو میشوند و رینگهای طلایی نیز مهر تأکید دیگری بر سفارشی بودن این خودرو هستند. با این تفاسیر میخواهیم شما را با نقاط قوت و ضعف این خودرو که از قضا در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
جذابترین تویوتا: بله همیشه گفتهایم و حالا هم میگوییم که لندکروزر بسیار جذاب است. بزرگ و جادار و میزبان از یک پیشرانه ۸ سیلندر. لندکروزر خودرویی است که هدفمند بوده و نمیخواهد تواناییهای خود را جار بزند. البته خبری از ویژگیهای خودروهایی همچون رنجروور یا GLS در آن نخواهد بود. به جای اینها لندکروزر از طراحی جعبهای استفاده کرده است. در کابین دکمههای زیادی برای سیستم آفرود وجود داشته و این شاسیبلند به شما یادآوری میکند که محصولی بسیار تواناست.
ویژگیهای سفارشی جذاب در مدل هریتیج: تغییرات مدل هریتیج با نسخههای استاندارد خیلی نیست، اما هنوز هم باعث بهبود ظاهر این خودرو شدهاند. رینگهای طلایی BBS بسیار زیبا بوده و روی ستون D هم نشانهای کلاسیک وجود دارند. روف راک یاکیما کمی مضحک به نظر میرسد و در سرعتهای بالا صدای زیادی تولید میکند، اما خب بازهم به ما یادآوری میکند که لندکروزر آمادهی سفر در خارج از جاده است. از جمله ویژگیهای دیگر میتوان به جلوپنجره با عناصر مشکی و تریم کروم تیره در چراغها اشاره کرد.
کابین باکیفیت: محصولات مدرنتر تویوتا همچون هایلندر، کمری و آوالون از کابینهای سطح بالایی سود میبرند، اما لندکروزر کیفیت بالایی داشته و در کابین میتوانیم چرم خوب روی داشبورد و کنسول را ببینیم. کابین خودرو حس لوکسی داشته و در نقطهای است که میتوانیم رابطه واضحی بین لندکروزر و لکسس LX ۵۷۰ حس کنیم.
لاستیک کجاست؟ وبسایت تایر راک لاستیکهای دانلوپ گرندترک AT۲۳ لندکروزر را به عنوان لاستیکهای چهارفصل بزرگراهی دستهبندی کرده و به نظر میرسند این لاستیکها گزینه مناسبی برای لندکروزر نیستند. در واقع این نوع لاستیک را باید در خودرویی همچون هایلندر ببینید. این موضوع عجیبی است، زیرا تویوتا لاستیک کاراتر آفرود را در مدلهای TRD خود بکار برده است. راو ۴ در نسخه TRD آفرود دارای لاستیکهای تمام سطوح میباشد. ما خواهان لاستیکهای گلی ۳۵ اینچی نیستیم، اما لندکروزر برای مأموریت خود نیاز به لاستیکهای بهتری دارد.
جلوپنجره: خب صحبت از مدلهای TRD شد و باید گفت تنها راه برای بهبود استایل لندکروزر هریتیج ادیشن میتوانست استفاده از نوشته بزرگ تویوتا روی جلوپنجره و طرح مشکیرنگ باشد. با توجه به اینکه لندکروزر FJ۴۰ افسانهای دارای چنین ویژگیای میباشد بنابراین چنین نوشتاری میتوانست در هریتیج ادیشن هم جذابیت زیادی داشته باشد.
قیمت احمقانه: و حالا به بحث اصلی میرسیم. خود لندکروزر با قیمت ۸۵۴۱۵ دلاری بسیار گران بوده و با توجه به تغییرات نه چندان زیاد نسخه هریتیج ادیشن، افزایش قیمت ۲۳۳۰ دلاری هیچ توجیهی ندارد. اضافه پرداخت برای خودروهای سفارشی هیچ اشکالی ندارد، اما خرج حدود ۹۰ هزار دلار برای خودرویی که رقبایی همچون رنجروور و مرسدس بنز GLS در آن حضور دارد منطقی به نظر نمیرسد.
پیشرانه: ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۳۸۱ اسب بخار/۵۴۴ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی: ۱۸/۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: ۸۵۴۱۵ دلار
قیمت مدل تست شده: ۸۹۲۳۹ دلار
انتهای پیام/