سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جلسه ستاد مدیریت کرونا در شاهین شهر

جلسه ستاد مدیریت کرونا با موضوع فعالیت کسب و کار در شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه در اجرای مفاد ابلاغی ستاد مدیریت کرونا استان با موضوع فعالیت کسب و کار‌های دارای ریسک کم و متوسط، جلسه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با حضور فرماندار، دادستان و اعضای ستاد برگزار شد.

در این جلسه حسب اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا و وضعیت محلی اصناف و ملاحظات شهرستان مقرر شد:
اصناف و فعالیت‌های با ریسک کم و مرتبط با مایحتاج روزمره مردم برای شیوع کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه شامل غذای بیرون بر، نانوایی ها، فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت ها، میوه فروشی ها، سبزی فروشی ها، قنادی ها، فست فود‌های بیرون بر، آرایشگا‌های مردانه و زنانه (ضمن شیفت بندی و رعایت نوبت دهی)، فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو، تعمیرگاه‌های اتومبیل، خدمات و تعمیرگاه‌های موبایل و کامپیوتر (بیرون پاساژ واماکن تجاری) عطاری ها، کلیدسازی ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی (سم فروشی‌ها و کودفروشی ها) خشکشویی ها، عینک سازی‌ها (خارج از پاساژها) گل فروشی ها، مشاغل مناطق صنعتی، مصالح و لوازم ساختمانی در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

اداره صمت با همکاری اتاق اصناف و هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به تشکیل جلسه با روسای اتحادیه‌ها و صنوف در راستای توجیه و ارائه آموزش‌های لازم و بویژه الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ثبت نام پس اخذ کد مربوطه در سامانه سلامت salamat.gov.ir به منظور بازگشایی برنامه ریزی شده واحد‌های صنفی تعیین شده اقدام نماید.

تیم بازرسی اصناف پس از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به واحد‌های مربوطه و ارائه آموزش‌های لازم، نسبت به رصد و بازرسی جدی صنوف و مشاغل مورد نظر به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام و در صورت بروز تخلف تمهیدات لازم در خصوص برخورد قانونی با واحد‌های متخلف اتخاذ نمایند.

قبل از بازگشایی قنادی‌ها و فست فود‌ها و رستوران‌های غذای بیرون بر، تیم‌های بازرسی اصناف و شبکه بهداشت از محل واحد‌ها بازدید و پس از بررسی مکان‌ها و مواد غذایی موجود و ... و تایید شروع فعالیت بر اساس پروتکل‌های ابلاغی شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مجوز فعالیت صادر شود.

شهرداری شاهین شهر نسبت به فعال کردن ظرفیت حداکثری اتوبوسرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام و همچنین بر نحوه فعالیت ناوگان تاکسیرانی و سوار نمودن حداکثر سه سرنشین نظارت نماید.

فعالیت ادارات در این شهرستان نیز طبق مصوبات ملی ستاد مبارزه با کرونا از ۲۳ فروردین ماه با حضور دو سوم کارمندان هر اداره و دستگاه اجرایی ادامه پیدا کند و یک سوم باقیمانده از طریق دورکاری و دادن مرخصی و... مدیریت شوند.

در این جلسه بر تشدید فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع رسانی برای رعایت موارد بهداشتی بویژه رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند و توسعه آموزش عمومی به خانواده‌ها و جامعه تاکید و در دستور کار کمیته‌های اجتماعی و اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در شهرستان قرار گرفت.

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند از امروز اجرا می‌شود گفت: فعالیت صنوف منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی است.

وی تاکید کرد که این طرح باید با نظارت دقیق و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شود.

رییس ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با تقدیر از همکاری خوب مردم شهرستان و مجموعه مدیریتی و اجرایی مبارزه با ویروس در بخش‌های دولتی، عمومی و مردمی بار دیگر لزوم رعایت بهداشت فردی و حفظ فاصله فیزیکی و خلوت بودن خیابان‌ها و پرهیز از اجتماعات را یاد آوری کرد و مراقبت همگانی و ادامه در خانه ماندن را لازمه قطع زنجیره انتقال ویروس دانست و از شهروندان خواست با رعایت این موارد اضطراری به حفظ سلامت و امنیت جانی خود و دیگران کمک کنند.
وی همچنین از اطلاع رسانی جامع بسته‌های حمایتی منظور شده دولتی در مقابله با کرونا ویروس توسط دبیرخانه ستاد برای بهره مندی گروه‌های هدف خبر داد.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.