سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تست تب سنجی پرسنل سازمان آتش نشانی اهواز

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا در آتش نشانی اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: تست تب سنجی و غربالگری پرسنل به منظور پیشگیری و تشخیص و کنترل بیماری کرونا انجام گرفت.

اوبا اشاره به اهمیت سلامت آتش نشانان که خود در صف اول مبارزه با بحران‌ها هستند، افزود: این کار با هدف رعایت بخشنامه‌ها و پروتکل‌های وزارت کار و بهداشت و درمان بوده و اجرای آن از امروز در سازمان آتش نشانی آغاز و ادامه خواهد داشت.

قنبری مخاطرات شغلی آتش نشانان و قرار گرفتن آن‌ها در معرض انواع حوادث و بیماری‌ها را یادآور شد و بیان داشت: این طرح‌ها با هدف ارتقا سلامت و بهداشت تمامی آتش نشانان و کارکنان این سازمان و شناسایی و درمان همکارانی که احتمال بیماری آن‌ها وجود دارد صورت می‌گیرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خاطر تصریح کرد: در راستای ایمن سازی و حفاظت فردی آتش نشانان، توزیع ماسک، دستکش و الکل در بین پرسنل انجام شده و تست غربالگری و تب سنجی نیز برای آتش نشانان به منظور تشخیص بیماری و اقدامات ثانویه در حال انجام است.

این مقام مسئول ادامه داد: آتش نشانی اهواز از ابتدا شیوع این بیماری در استان به عنوان اولین آتش نشانی در کشور، کار ضد عفونی خود را آغاز کرده و تا کنون نیز به کار خود ادامه داده است و این شرایط در واقع مراودت و تماس آتش نشان‌ها با مکان‌های مختلف شهر را افزایش داده و در شرایطی که توصیه عمومی مبنی بر خانه ماندن است، آتش نشان‌ها مجبور به خروج از خانه خود یعنی ایستگاه‌های عملیاتی هستند که این مساله ضرورت حساسیت و دقت بیشتر بر سلامت و غربالگری آتش نشان‌ها را به دنبال دارد.

او در پایان از یونس حمیدی زاده شهید راه خدمت آتش نشانی اهواز یاد کرد و اظهار داشت: مساله کرونا مساله‌ای جدی است و به هیچ وجه نباید برای ما به یک مساله دست دوم تبدیل شود، چرا که تبعات آن از دست رفتن سرمایه‌های انسانی ما بوده که در واقع هیچ سرمایه‌ای جای آن را نخواهد گرفت.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.