سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۷۸ هزار بوشهری پارسال تئاتر دیدند

۷۸ هزار و ۷۳۰ تماشاچی بوشهری پارسال به تماشای تئاتر نشستند که ۴۳ درصدشان تماشاگر تئاتر‌های پاییزی بودند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان بوشهر گفت: حوزه تئاتر استان پارسال، شاهد ۱۳۲ نمایش و ۶۴۱ اجرا با حضور ۷۸ هزار و ۷۳۰ تماشاچی بوده است.

جهانشیر یاراحمدی افزود: در سه ماه نخست پارسال، ۲۴ نمایش و ۸۸ اجرا، سه ماه دوم ۳۷ نمایش با ۱۶۶ اجرا، سه ماه سوم ۴۷ نمایش با ۲۵۵ اجرا و در سه ماه آخر ۲۴ نمایش با ۱۳۲ اجرا به روی صحنه رفت.

او با اشاره به اینکه سه ماهه سوم بیشترین آمار تماشاچی با ۳۴ هزار نفر را داشته است، ادامه داد: تعداد تماشاچیان در سه ماه اول  سال، ۱۱ هزار و ۷۳۰ نفر، سه ماه دوم ۱۷ هزار و ۱۶۰ نفر و سه ماه چهارم ۱۵ هزار و ۸۴۰ نفر بوده است.

 رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان بوشهر بیان کرد: شهر بوشهر در میان شهرهای استان، بیشترین اجرا را در سال ۹۸ داشت.

یاراحمدی با اشاره به اینکه پارسال هشت جشنواره تئاتر در استان برگزار شد، عنوان کرد: از این تعداد ۶ جشنواره، استانی و بقیه شهرستانی بود و در مجموع ۷۷ اثر در این جشنواره‌ها به روی صحنه رفت.

او گفت: ۳۳ نمایش در سی و پنج جشنواره‌ فرا استانی هم حضور داشتند که ۳۰ هنرمند موفق به کسب افتخارات متعدد در زمینه‌های مختلف شدند.

 رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان بوشهر بیان کرد: این انجمن در توسعه اجرا‌های عمومی و تعامل با گروه‌های نمایشی سایر نقاط کشور زمینه اجرای سه نمایش استان را در تهران، فراهم کرد که سه نمایش «جنگ‌بازی» اثر عبد بناری در خانه هنرمندان تالار انتظامی، «آبگوشت زهرماری» به کارگردانی حسین اسدی در تالار سنگلج و «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» اثر مشترک جوادصداقت و الهام ابنی در تالار مولوی تهران اجرا کردند.

یاراحمدی افزود: در همین زمینه تئاتر‌های «هملت شاهزاده اندوه» نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی محمد عاقبتی از گیلان، «بی‌چیز» نوشته و کار مهدی فرشیدی سپهر از تهران و «صدمین سالگرد فتح گربه» نوشته صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علی پور از استان کهگیلویه و بویراحمد ده اجرا در استان بوشهر داشتند.

او عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی ۱۱ برنامه مختلف در قالب اردیبهشت تئاتر، نشست تخصصی، نشست هم اندیشی، کارگاه تخصصی بازیگری، کارگاه تخصصی نمایشنامه نویسی و رونمایی از کتاب‌های نمایشی برگزار کرد.

 رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان بوشهر با اشاره به وجود ۱۵ پلاتو اجرای تئاتر در استان گفت: امید است با تخصیص بودجه، پلاتوی نیمه کاره دشتستان امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.