سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی قرارگاه انفاق و مواسات در جهرم

مسئول دفتر امام جمعه جهرم از راه اندازی قرارگاه انفاق و مواسات در راستای کمک به مستمندان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام زین العابدین دست داده در نشست راه اندازی «قرارگاه مواسات» که با حضور مسئولان موسسات خیریه و نهاد‌های امدادرسان شهرستان جهرم در راستای تحقق منویات رهبری انقلاب در ایجاد رزمایش کمک به مستمندان در ایام ماه رمضان در دفتر امام جمعه جهرم برگزار شد، گفت: با دستور رهبری انقلاب، ماه رمضان امسال را باید با راه اندازی رزمایش کمک به محرومان آغاز کنیم.

مسئول دفتر امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در این راستا به تشکیل یک قرارگاه در جهرم اقدام می‌کنیم، افزود: با وجود گرانی موجود در جامعه و بروز بیماری کرونا مشکلات عدیده‌ای برای مردم به ویژه اقشار نیازمند و افرادی که به خاطر تعطیل شدن کارشان با مشکل رو به رو شده اند، ایجاد شده است.

او با اشاره به همت موسسات خیریه در راستای کمک به محرومان در روز‌های کرونایی، بیان کرد: برخی از این موسسات بیش از ۱۵ گوسفند قربانی کرده و میان مستمندان توزیع کردند که کار بسیاری پسندیده‌ای بوده که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام دست داده به راه اندازی قرارگاه «انفاق و مواسات» در راستای کمک به اقشار مستمند جامعه به صورت جهادی اشاره کرد و گفت: این امر باید از حالت شعاری خارج و تبدیل به یک کار عملی و جهادی شود.

او با تاکید بر اینکه امر انفاق باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی، انجام وظیفه را به یک فرهنگ تبدیل کنیم؛ همچنین با کار فرهنگی به مردم و خیران بگوییم با انفاق کردن به اموالشان برکت و فزونی ایجاد می‌شود.

مسئول دفتر امام جمعه جهرم با تاکید بر ایجاد هماهنگی میان موسسات خیریه با ایجاد این قرارگاه، عنوان کرد: برخی از مستمندان به طور همزمان از چند موسسه خیریه حمایت می‌شوند که سبب شده حمایت‌ها به طور مساوی میان جامعه هدف توزیع نشود.

او با اشاره به اینکه موسسات خیریه باید در اعطای کمک‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند، تصریح کرد: افرادی نیز که در این وضعیت دچار آسیب شده نیز باید شناسایی شده و به شکل آبرومند به آن‌ها کمک شود.

حجت الاسلام دست داده به لزوم اطلاع رسانی در راستای عملکرد موسسات خیریه نیز تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی‌ها سبب می‌شود تا دیگران نیز تشویق به کار خیر شده و انگیزه‌ای برایشان باشد تا در این میدان قدم بگذارند.

مساجد رکن اصلی قرارگاه «مواسات و انفاق» در جهرم باشد

احمد فخارزاده گفت: ضرورت تشکیل این قرارگاه در برهه حساس کنونی، الزاماتی را در بر دارد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان جهرم با تاکید بر اینکه قرارگاه می تواند مدیریت یک پارچه را تشکیل دهد، افزود: در این زمینه باید با شیوه های اجرایی به شناسایی مراکز خیریه و افراد تحت پوشش اقدام کرد.

او با تاکید بر تبیین شرح وظایف این قرارگاه و شناسایی دقیق مستمندان، عنوان کرد: فعالیت اجتماعی مساجد نباید تعطیل شود بلکه در راستای وظایف این قرارگاه مساجد می توانند از ارکان آن باشند.

فخارزاده با تاکید بر اینکه مساجد باید بتوانند در راستای فرمایش رهبری اقداماتی را انجام دهند، گفت: در بحث فقر هم مشکل اقتصادی و فرهنگی مطرح است که باید با تدوین یک شیوه نامه و همگرایی میان موسسات خیریه در این زمینه تلاش شود.

او در پایان به ضرورت راه اندازی سیستم شناسایی متمکنین محله ها برای پیشبرد امور در جهرم تاکید کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.