سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۱۵۰ ریزش کوه در مناطق مختلف کشور در شبانه‌روز گذشته

رئیس دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۰ مورد ریزش کوه داشته‌ایم.

محمد رودباری رئیس دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه در طی چند روز گذشته شاهد بارش شدید باران، برف و کولاک در مناطق مختلف کشور بوده‌ایم، گفت: خوشبختانه با همکاری نیرو‌های راهداری هیچ کدام از راه‌های شریانی کشور به دلیل بارندگی مسدود نشده است.


بیشتر بخوانید: وضعیت محور‌های مواصلاتی کشور در بیست و سوم فروردین 


او ادامه داد: تنها محور هراز به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود که خوشبختانه با همکاری نیرو‌های راهداری به صورت کامل بازگشایی شد.

رودباری با بیان اینکه تنها دو محور رودبار به کهنوج و قلعه گنج به دلیل طغیان رودخانه‌ها بسته شده است، گفت: تمامی محور‌های شریانی اصلی کشور باز است و تردد در این محور‌ها روان است.

رئیس دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: در ۱۰ استان شاهد بارش باران بودیم و در ۲ استان کشور هم برف و کولاک رخ داد که با همکاری نیرو‌های راهداری این محور‌ها بازگشایی شد.

رودباری اظهار کرد: تمامی برف روبی‌ها در تمامی بخش‌ها در حال انجام است و هرجا که لازم باشد نیرو‌های راهداری اقدام به بازگشایی محور‌ها می‌کند.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ استان درگیر بارش برف و کولاک تگرگ بوده‌اند، گفت: خوشبختانه با توجه به آماده‌باش بودن، نیرو‌های راهداری در هر محور اقدام به بازگشایی محور‌ها کرده‌اند.

رودباری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ مقطع ریزش کوه داشتیم که با کمک نیرو‌های راهداری پاکسازی شد و تنها ۲ محور مسدود باقی مانده که به زودی اقدام به بازگشایی آن‌ها می‌کنیم.

رئیس دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر برف روبی داشته‌ایم، افزود: حدود ۵۰۰ دستگاه ماشین و یک هزار نیروی انسانی راهداری برای پاکسازی محور‌ها در تمامی نقاط مختلف کشور به کار گرفته شده است.

رودباری بیان کرد: در استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان شدت بارندگی به گونه‌ای نبوده است که زمینه‌ساز بارش باران و سیل شود بنابراین مشکلی از لحاظ وقوع مجدد سیل در این استان‌ها نداریم.


بیشتر بخوانید: طرح زمستانی راهداری همچنان ادامه دارد 


او تاکید کرد: با توجه به اطلاعیه‌های مداوم سازمان هواشناسی و هشدار‌هایی که می‌دهد سازمان راهداری به صورت مدوام در حال آماده‌باش است و مشکلی از لحاظ مسدود شدن راه‌ها وجود ندارد.

رودباری در پایان گفت: هم اکنون تمامی محور‌های کشور و شریانی اصلی باز است و مشکلی از لحاظ تردد برای خودرو‌ها وجود ندارد و طرح زمستانی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.