سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر ژاپن: در خانه بمانید

نخست وزیر ژاپن از مردم خواست تا شب‌ها از رفتن به رستوران‌ها و باشگاه‌های شبانه خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن ازمردم کشورش خواست برای کمک به دولت در مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ شب‌ها در خانه‌های خود بمانند و به ویژه از رفتن به رستوران‌ها و باشگاه‌های شبانه خودداری کنند.

نخست وزیر ژاپن از طرف منتقدانش متهم شده که مقابله با شیوع ویروس کرونا را جدی نگرفته و قاطعیت لازم را از خود نشان نداده است. منتقدان شینزو آبه می‌گویند نخست وزیر ژاپن از اتخاذ تدابیری که ممکن است مشکلات اقتصادی را در آستانه رکود ژاپن تشدید کند، خودداری کرده است.

اما نخست وزیر ژاپن از چند روز پیش در اظهارنظرهایش درباره ضرورت مقابله با این همه گیری لحن جدی‌تر و تندتری پیدا کرده و تدابیر سخت تری به اجرا گذاشته است.

شینزو آبه سه شنبه برای توکیو و شش منطقه دیگر حالت اضطراری بهداشتی اعلام کرد. موارد ابتلا به کووید-۱۹ در پایتخت ژاپن در این اواخر افزایش یافته و خطر گسترش اپیدمی را در سرتاسر ژاپن تشدید کرده است.

شبکه ان اچ کی ژاپن گزارش داد بیش از یکصد و نود مورد ابتلا به کووید-۱۹ روز شنبه در توکیو ثبت شد. توکیو کانون اپیدمی ویروس کرونا در ژاپن محسوب می‌شود. این ویروس تا کنون در ژاپن بیش از یکصد قربانی گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.