سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنایع‌دستی در سال‌های اخیر کاربردی‌تر شده است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: صنایع‌دستی در سال‌های اخیر به سوی کاربردی شدن رفته و در زندگی مردم استان جای خود را پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، لیلا رحیمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر بیان کرد: آغاز سال جدید به همراه شیوع ویروس کرونا شرایط حساسی را ایجاد کرد و بوشهر هم از این قضیه مستثنی نبود به طوری که تمامی کارگاه‌های صنایع‌دستی، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی صنعتگران استان تعطیل شدند.

او به برگزاری نمایشگاه استانی و ملی در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین رویدادی برای آن است که بخشی از زیان صنعتگران را که در نوروز امسال فروشی نداشته‌اند جبران شود و  قطعا برنامه‌های حمایتی دیگری را نیز خواهیم داشت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، افزود: صنایع‌دستی در سال‌های اخیر به سوی کاربردی شدن رفته و کم‌کم در زندگی مردم استان جای خود را پیدا کرده است.

رحیمی یادآور شد: امیدواریم با عبور از این شرایط کارگاه‌های صنایع دستی توسعه یابد و ما هم بی تردید از آنان حمایت خواهیم کرد چرا که معتقد هستیم تولید صنایع دستی می‌تواند یکی از مصادیق بارز جهش تولید و شعار سال باشد.

او عنوان کرد: می‌توان گفت که با کیفیت بخشی صنعتگران به محصولات صنایع دستی در آینده شاهد استقبال بیشتر مردم نسبت به این تولیدات خواهیم بود.

او ادامه داد: رشته‌های صنایع دستی فعال در استان بوشهر متنوع است و همین امر می‌تواند جوابگوی سلیقه‌های مختلف مصرف کنندگان باشد و بر اساس نیاز و کاربردی‌تر از قبل تولید شود.

انتهای پیام/م

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.