سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات اورژانس دندانپزشکی در خراسان رضوی

خدمات اورژانس دندانپزشکی برای شهروندان در شرایط مواجهه با بحران بیماری کرونا در ۱۱۰ مرکز ویژه سلامت دهان و دندان زیرپوشش علوم پزشکی مشهد در حال ارائه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فتح‌الله فانی مدیر گروه تخصصی سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد  "خدمات اورژانس دندانپزشکی" را شامل درد دندان و آبسه لثه دانست و گفت: اگر شهروندی در شرایط در شرایط مواجهه با بحران بیماری کرونا نیازمند معالجه ریشه باشد باید به مراکز تخصصی مراجعه کند.

او ادامه داد: ۱۱۳ دندانپزشک هم‌اینک در مناطق فعال دندانپزشکی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.

مدیر گروه تخصصی سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات ویژه دندانپزشکی در این مراکز به گروه‌های هدف شامل "مادران باردار، مادران شیرده، خردسالان زیر ۶ سال، کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۴ ساله و همچنین دانش‌آموزان پایه هفتم ارائه می‌شود.

فانی افزود: جمعیت دانش‌آموزی زیر پوشش خدمات دندانپزشکی این دانشگاه یک میلیون و ۸۰ هزار نفر است همچنین این خدمات در مناطق روستایی به صورت رایگان و در مناطق شهری با دریافت فقط ۵۰ درصد هزینه ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: تاکنون ۸۵ درصد از دانش‌آموزان پایه هفتم تحصیلی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد معاینه و غربالگری شده و با مراقبت صورت گرفته دندان‌های ۷۲ درصد آن‌ها عاری از پوسیدگی شده است.

انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.