سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ هزار هکتار کشت زراعی در خراسان جنوبی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سالانه نزدیک به ۷۰ هزار هکتار کشت زراعی در خراسان جنوبی وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حسینی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبیگفت: در حوزه توسعه روستایی چهار رکن اصلی زراعت، باغداری، دامداری و صنایع دستی حائز اهمیت است.

او افزود: کاهش بارندگی تاثیرات زیادی بر روی منابع آبی از لحاظ کمّی و کیفی و همچنین سطوح زراعی بر جای می‌گذارد.

حسینی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در حوزه زراعت اقدامات زیادی انجام داده افزود: سالانه نزدیک به ۷۰ هزار هکتار کشت زراعی وجود دارد که این میزان گاهی کاهش و گاهی افزایش می‌یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از میان ۷۰ هزار هکتار کشت زراعی ۴۰ هزار هکتار پاییزه و شامل گندم و جو و ۳۰ هزار هکتار کشت بهاره می‌باشد.

او اظهار کرد: عمده محصولات بهاری شامل پنبه، دانه‌های روغنی، علوفه‌ای و ارزن می‌باشد.

حسینی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در حوزه محصولات زراعی  سیاست‌های زیادی دارد که عمده آن افزایش عملکرد در واحد سطح می‌باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از جمله اقداماتی که برای افزایش عملکرد می‌توان انجام داد شناسایی اقلام سازگار با منطقه خود و معرفی آن به کشاورزان است افزود: همچنین می‌توان تاریخ کاشت‌ها را نیز برای استفاده از بارندگی‌های فصلی جا به جا کرد.

او با بیان اینکه باید در استان به مسئله کشاورزی حفاظتی تاکید شود افزود: بشرویه از مراکز کشاورزی حفاظتی استان و از شهرستان‌های شاخص در این حوزه می‌باشد.

انتهای پیام / ط ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.