سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به ایتالیا در مبارزه با کرونا!

دولت آمریکا که خود با کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی برای مبارزه با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند برای کمک به ایتالیا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد آمریکا برای ارائه کمک به ایتالیا در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کووید-۱۹ آماده است.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد: دولت ایتالیا از آمریکا درخواست کمک کرده است. اگرچه اولین و مهمترین مسئولیت دولت آمریکا در قبال مردم این کشور است، اما فوریت کمک رسانی به ایتالیا به مبارزه با ویروس کووید-۱۹ و کاهش تاثیر این بحران کمک خواهد کرد و همزمان نقش آمریکا در مواجهه با کمپین‌های ضد اطلاعاتی روسیه و چین را به اثبات رسانده و خطر انتقال مجدد این آلودگی از اروپا به آمریکا را کاهش داده و زنجیره حیاتی تامین را حفظ می‌کند.

در این بیانیه تاکید شد وزارتخانه‌ها، آژانس‌ها و سازمان‌های غیردولتی ذیربط وظیفه دارند نیاز‌های بشردوستانه ایتالیا را مورد بررسی و تسهیل کمک رسانی به این کشور اروپایی را ممکن سازند.

اعلام آمادگی آمریکا برای کمک‌رسانی به ایتالیا در حالی صورت می‌گیرد که ایالت‌های مختلف این کشور از جمله نیویورک با کمبود شدید تجهیزات پزشکی و درمانی برای مبارزه با کرونا مواجه هستند و آمریکا با ۵۰۲ هزار و ۸۷۶ نفر بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در سطح جهان دارد.

براساس آمار منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز، بیش از ۱۴۷ هزار نفر در ایتالیا تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر جان باختند. برغم این آمار، ایتالیا همچنان از نظر شمار مبتلایان پس از آمریکا قرار دارد.

تاکنون ۱.۷ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده و ۱۰۲ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من نمی دونم منظورت چیه ، شیر شیر اگر چه پیره
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
واقعا اخبار ها معلوم نیست کدوم واقعیته کمبود یا کمک
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
عجب مثل اینکه معلوم خبری از دزدی ماسک ها و کمبود تجهیزات در آمریکا دروغه یه تناقض خبری