سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش سناتور‌های آمریکایی برای افزایش فشار بر چین در سازمان ملل

گروهی از اعضای سنای آمریکا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار جلوگیری از فعالیت چین در شورای حقوق بشر این سازمان شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هفت سناتور جمهوری خواه در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواستار افزایش فشار بر چین و جلوگیری از انتصاب نماینده این کشور در شورای حقوق بشر این نهاد شدند.

در این نامه با مطرح کردن ادعاهایی علیه پکن آمده است چین در حالی که حقوق بشر را در داخل و خارج این کشور نقض می‌کند، نباید یک منصب معتبر یا تاثیرگذار در شورای حقوق بشر سازمان ملل را بر عهده داشته باشد. قانونگذاران آمریکایی در این نامه به گوترش یادآور شدند چین با داشتن این منصب در شورای حقوق بشر در انتخاب ۱۷ کارشناس مستقل حقوق بشر از جمله کارشناسان ناظر بر آزادی بیان، بازداشت‌های غیرقانونی و همچنین نقض حقوق بشر نظارت خواهد داشت.

جیانگ دوان به تازگی به عنوان نماینده چین در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو منصوب شد. این مقام چینی حافظ منافع کشور‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهد بود.

آمریکا در سال ۲۰۱۸ پس از ناکامی در کسب حمایت در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای سیاست‌های خود، از این نهاد کناره گیری کرد. چین در سال‌های اخیر به طور فعال از حقوق و منافع کشور‌های در حال توسعه در این نهاد وابسته به سازمان ملل دفاع کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
بله . چین مسئول شیوع بیماری کرونا است که از دادن واکسن بیماری خودداری میکند