سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تاکید کرد؛

اعمال نظارت جدی بر ترددها به قشم

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: مصوبات و مقررات قانونی فرایند ورود و خروج مسافر و خودرو از قشم به شکل جدی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علی اشتری رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از زمان اجرای طرح ملی فاصله گذاری هیچ مسافر غیر قشموند وارد جزیره قشم نشده است.

او افزود: افقط شهروندان قشمی که از سامانه کیا مجوز ورود دارند و در هنگام ورود تمام تمهیدات بهداشتی و مراقبتی در مورد آن‌ها لحاظ شده است اجازه ورود به قشم را دارند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با تاکید بر سخت گیری‌های بسیار شدید درخصوص احراز هویت افراد در سامانه کیا و نظارت و مراقبت دقیق ماموران مستقر در مبادی ورودی جزیره درباره مدارک همراه این افراد، هرگونه شایعه و جوسازی افراد غیرمسئول را در این خصوص رد کرد.

اشتری در توضیح برخی شایعات مبنی بر ورود غیر قشموندان از طریق لندینگ کرافت ها، افزود:: نشان دادن پلاک شهرستان خودرو‌های ورودی به جزیره از طریق لندینگ کرافت ها، یک شانتاژ رسانه‌ای در فضای مجازی است چرا که این خودرو‌ها متعلق به برخی از قشموندان عزیز است که مالک خودرو پلاک شهرستان هستند و بطور طبیعی با خودرو خود می‌توانند وارد جزیره قشم شوند.

او با تاکید مجدد که پلاک شهرستان خودرو‌ها ملاک هویت افراد ورودی به قشم نیست به تشریح تمهیدات ستاد بحران کرونای قشم در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ورود افراد به قشم پرداخت و گفت: از ۱۳ اسفند ۹۸ فعالیت شناور‌های مسافری از ۲۴ ساعت به ۱۲ ساعت تقلیل یافت و نظارت و کنترل شدید در مبادی ورودی و خروجی مطابق مصوبات ستاد بحران کرونای استان و جزیره قشم اعمال شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به ممنوع شدن ورود گردشگر به قشم از اوایل اسفند ۹۸ و ورود خودرو شخصی از ۲۲ اسفند این سال و اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی از ۸ فروردین ۹۹ و آغاز فعالیت سامانه کیا از این تاریخ، بر انجام دقیق و قاطع مصوبات و مقررات قانونی فرایند ورود و خروج مسافر و خودرو در جزیره قشم تاکید کرد.


انتهای پیام/ر

منبع:ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.