سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۴۰ درصدی خرید اینترنتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری از افزایش ۴۰ درصدی خرید‌های اینترنتی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره پویش ملی در خانه بمانیم و استقبال مردم از خرید‌های اینترنتی گفت: در این مدت خرید‌های اینترنتی مردم از استان‌های دیگر ۴۰ درصد و از داخل استان ۱۰ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است.

او با بیان اینکه کارمندان پست استان بدون حتی یک روز تعطیلی در ایام شیوع کرونا در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند افزود: تمامی امکانات اداره پست برای این موضوع به کار گرفته شده است.

بلالی اضافه کرد: مردم در خرید اینترنتی شماره تلفن فروشنده، سایت ارائه دهنده خدمات و اصالت کالا را بسنجند و از فروشگاه‌هایی خرید کنند که مجوز فروش اینترنتی کالا را دارند.

او همچنین با اشاره به فعالیت بسیاری از اپلیکیشن‌ها در زمینه فروش اینترنتی ادامه داد: از اقدامات دولت در زمینه تشویق مردم به خرید اینترنتی و استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌توان به آموزش واحد‌های صنفی و کسب و کار‌های سنتی با هدف ورود به فروشگاه‌های اینترنتی، عرضه اینترنت رایگان به مردم، گفتگو با تولیدکنندگان و شرکت‌ها برای همکاری و عرضه کالاهایشان در فروشگاه‌های اینترنتی، تسهیل شرایط خرید برای مردم وکمک دولت برای تنوع کالایی در فروشگاه‌های اینترنتی اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه با شرکتی خصوصی و شبکه بهداشت و با همکاری استانداری انجام شده که طبق آن ملزومات کرونا شامل دستکش، ماسک، موادضدعفونی‌کننده و... از طریق یک اپلیکیشن برای مردم ارسال می‌شود و مردم با ورود به این اپلیکیشن و درخواست با استفاده از کد ملی و کد پستی و پرداخت هزینه موارد درخواستی خود را درب منزل دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.