سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت بیش از ۹۱۰ هکتار پیاز در زمین‌های کشاورزی مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در آغاز سال ۹۹، بیش از ۹۱۰ هکتار پیاز در زمین‌های زراعی مشهد کشت شد.

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به اهمیت تولید پیاز در صنعت غذایی و بعنوان یکی از اقلام مهم در سبد غذایی خانوار، امکان فرآوری و استفاده از فرآورده‌های آن در کارخانجات و همچنین استفاده‌های جانبی آن حتی بعنوان یک گیاه با ارزش دارویی و با اهتمام کشاورزان، عملیات کاشت پیاز در ۹۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است.

او تصریح کرد: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده با بکارگیری تمهیدات لازم بایستی توجه مضاعف در صنعت کشت و کار، تولید و تامین منابع و تجهیزات لازم انجام گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: محصول پیاز از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد خرد و کلان و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی ، کارخانجات و افزایش ایجاد اشتغال برخوردار است.

او افزود: از این سطح کشت، ۷۰ هکتار آن به صورت کشت نشایی می‌باشد که علاوه بر تامین نیاز شهرستان، مازاد آن قابلیت فرآوری در کارخانجات به روش‌های مختلف را داراست.

طهماسبی زاده افزود: با توجه به پتانسیل و فرصت‌های بالقوه در مشهد، مانند زمین، آب، امکانات و تجهیزات لازم و توجیه اقتصادی در هزینه کرد کشاورزان و برگشت سرمایه بایستی برنامه ریزی لازم و مطلوب انجام شود.

انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.