سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجازی به ییلاق ارتکند سفر کنید

ییلاق ارتکند، تفرجگاه شهر کلات نادری خراسان رضوی محسوب می‌شود. این شهر در شمال خراسان رضوی قرار دارد و طبیعت بسیار زیبا و هوایی دل انگیز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،برای رسیدن به این تفرجگاه، باید وارد جاده‌ مشهد – کلات شوید. حدود ۱۰۷ کیلومتر که رانندگی کنید، خروجی روستای سررود را می‌بینید. سررود روستای سرسبزیست و از آن‌جایی که مجموعه‌ پرورش ماهی و شالیزار دارد، می‌توانید ماهی تازه و برنج هم بخرید.

پنج کیلومتر جلوتر روستای اُرتُکند را می‌بنید. رود‌خانه ارتکند هم از همین‌جا می‌گذرد. از این روستا باید دو ساعتی پیاده راه بروید و در جاده خاکی جلو بروید تا بتوانید آبشار اول را درون تونلی ببینید. مسیر سربالایی‌ست و بعضی جاها باریک می‌شود. در ارتکند دو آبشار وجود دارد که دسترسی به دومی سخت‌تر است و کمی سنگ‌نوردی لازم دارد.

ییلاق ارتکند هم آبشار و رودخانه دارد و هم کوه و طبیعت سرسبز. اگر اهل چادر زدن باشید، می‌‌شود در دل طبیعت ماند و حسابی از هوا و منظره‌ها لذت ببرید.

این سفر به‌خصوص به‌درد کسانی می‌خورد که از رد شدن از رودخانه، خیس شدن و بالا و پایین رفتن در مسیر باریک کنار دره ترسی نداشته باشند. برای همین هم طبیعت‌گردها و کوهنوردهای زیادی عاشق این منطقه هستند.

 

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.