سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تداوم تحریم‌ها علیه ایران چهره دولتمردان آمریکایی را کاملا نشان داد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اتفاقاتی که با گسترش کرونا رخ داد، چهره واقعی آمریکا را مشخص کرد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز قطع روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا گفت: اتفاقات اخیری که با گسترش ویروس کرونا در سطح جهان رخ داد، چهره واقعی دولتمردان آمریکا از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور و مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور را کاملا برای جهانیان مشخص کرد که در حقیقت مسئولان این کشور دشمنان کشورهای آزاده جهان هستند.

او افزود: دولتمردان آمریکا برای ادامه تحریم ها علیه ایران، شعارهای ادعایی کشورشان مبنی بر همراهی با ملت ایران کاملا برای جهان آشکار کرد که ترامپ و پوپئو برای انسان و انسانیت ارزش قائل نبوده و دشمن واقعی ملت ایران هستند.

هانی زاده ادامه داد: به همین دلیل علیرغم درخواست های جامعه جهانی و نهادهای بین المللی و حتی برخی از سناتورهای آمریکایی برای کاهش برخی از تحریم های ایران، دونالد ترامپ رئیس کاخ سفید تحریم ها را افزایش داد.


بیشتر بخوانید: آمریکا در ۴۰ سال گذشته از همه توانش برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کرده است


این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه تداوم تحریم ها علیه ایران در این شرایط نشانه دشمنی دولت آمریکا با مردم ایران است، عنوان کرد: ضمن اینکه لابی صهیونیستی و تشویق ترامپ و پوپئو به تداوم تحریم ها علیه ایران نقش زیادی دارد؛ زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مبارزات انتخاباتی خود پیش از ورود به کاخ سفید تعهد داده که فشارهای زیادی علیه ایران تحمیل کرده، از برجام خارج شود که همین اتفاق هم رخ داد.

او با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تصریح کرد: چون رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، برای راضی کردن لابی صهیونیستی فشارها را بر ایران تشدید کرده است، به نظر می رسد اکنون چهره رئیس جمهور آمریکا و دولتمردان این کشور کاملا آشکار شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.