سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۲ میلیارد دلار کالا به خارج از کشور

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در سال ۹۸ در مجموع ۲ میلیارد و ۲۰۱ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۴۱۶ دلار کالا به وزن پنج میلیون و ۶۷۳ هزار و ۷۸۸ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به خارج از کشور صادر شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،خلیل حیدری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۶۹۱ دلار با وزن سه میلیون و ۱۵۹ هزار و ۷۰۷ تن از این کالا‌ها در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است.

او گفت : سایر گمرکات کشور نیز در این مدت یک میلیارد و ۱۹ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۰۵ دلار کالا با وزن ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۹ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

او مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در سال ۱۳۹۸ از گمرکات استان کرمانشاه را ۸۵۲ نوع کالا اعلام کرد و گفت: در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۳ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، انواع کاشی و سرامیک، رب گوجه فرنگی، پنیر، سیب زمینی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده و سیب تازه اعلام کرد.

 حیدری،افزود: همچنین سال گذشته از استان کرمانشاه سفره یکبار مصرف، آهن یا فولاد تخت نورد شده با پهنای حداقل mm ۶۰۰ آبکاری شده یا اندودشده باروی، انواع کیک و کلوچه، دوغ و ماست، رخام پولیش داده شده و حکاکی شده صادر شده است.

او ادامه داد: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.