سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۶ هزار نفرکردستانی از آموزش‌های مهارتی بهرمند شدند

در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر کردستانی از آموزش‌های مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز چارت دار دولتی در بخش دولتی در استان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۳۴ نفر کار آموز به این مراکز ورود پیدا کردند که از این تعداد سهم خواهران ۴ هزار و ۱۴۹ نفر و ۱۲ هزار و ۴۸۵ نفر را برادران به خود اختصاص دادند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: از ۱۶ هزار و ۶۳۴ نفر کار آموز مراجعه کننده مراکز دولتی در مجموع ۶ هزار و ۳۶۴ نفر در مراکز ثابت و شعب شهری استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

احمدی بیان داشت: در سال گذشته در مجموع ۳ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر – ساعت آموزش مهارتی در ۳۸ رشته به کار آموزان مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان ارائه شده است.

این مقام مسئول گفت: در مراکز هدایت شغلی و مهارت آموزی دانشگاه‌های دولتی استان برای ۳۹۸ نفر از دانشجویان آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

احمدی با اشاره به فعالیت ۱۲۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خوشه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی در سطح استان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۱۰ هزار و ۷۵۵ نفر کار آموز دوره‌های مهارتی را در بخش خصوصی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

احمدی در پایان از آمادگی این اداره کل برای برقراری کارگاه‌های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سطح استان پس از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا کشور خبر داد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.