سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشغال ۳۷ درصد تخت‌های بیمارستانی پیش بینی شده برای بیماران کرونایی

۳۷ درصد تخت‌های بیمارستانی پیش بینی شده برای بیماران کرونایی در استان چهارمحال و بختیاری اشغال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری ۳۷ درصد است که نشان دهنده ظرفیت تخت‌ها در استان برای مقابله با کرونا ویروس است.

او افزود: کرونا در بین ویروس‌ها جز ویروس‌های با ابعاد بزرگ دسته بندی می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵۰ تخت فعال، ۵۰ تخت ویژه و ۵ بیمارستان در چهارمحال و بختیاری در خصوص بیماری کرونا پیش بینی شده است.

او ادامه داد: انتشار کووید ۱۹ یک حالت انفجاری و غافلگیرانه دارد، امری که بسیاری از کشور‌ها را دچار مشکلات زیادی کرد، به همین دلیل باید برای این رفتار کرونا آماده باشیم.

رحمانی گفت: میانگین طول مدت، از زمان تهیه نمونه از فرد مشکوک تا ارسال به آزمایشگاه و انجام آزمایشات تخصصی در مجموع برای تشخیص ابتلا یک فرد به کرونا ویروس در استان حدود ۲۴ ساعت زمان لازم است.

او افزود: هم اکنون ظرفیت انجام روزانه ۱۰۰ تا۶۰ نمونه برداری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

رحمانی اضافه کرد: ۷۷ نفر متخصص و فوق تخصص و ۸۵ نفر از کادر پرستاری و پیراپزشکی در چهارمحال و بختیاری به صورت داوطلبانه برای موقع بحران اعلام آمادگی کردند.

او ادامه داد: طبق توزیع پراکندگی تجمعی مرگ‌های قطعی کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری، شهرستان‌های شهرکرد و بروجن بر حسب جمعیت بیشترین آمار فوت را به خود اختصاص دادند، بعد از آن لردگان، کیار و فارسان بیشترین مرگ و میر را داشتند.

رحمانی تأکید کرد: ۱۳ درصد مبتلایان به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری مربوط به مناطق روستایی و ۸۷ درصد دیگر در مناطق شهری ساکن هستند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.