سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریشه اختلاف اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کجا است؟

اختلاف برخی اعضای هیئت رئیسه فدارسیون فوتبال شرایط سختی را برای خارج شدن این فدراسیون از بلاتکلیفی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲ روز قبل اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور در دفتر حیدر بهاروند، سرپرست این فدراسیون تشکیل جلسه داده تا طبق مذاکراتی که با مسئولان AFC به ویژه وحید کردانی، رئیس ایرانی بخش فدراسیون‌های عضو AFC صورت گرفته بود بحث انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون و جانشین ابراهیم شکوری را به شکل قانونی نهایی کنند.

البته نمی‌توان این موضوع را به معنی پایان اختلاف برخی اعضای هیئت رئیسه به ویژه هدایت الله ممبینی با سایر نفرات و در راس آن‌ها حیدر بهاروند و عبدالکاظم طالقانی تفسیر کرد.

هفته قبل که خبر انتخاب نبی به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون منتشر شد، ممبینی که به نظر می‌رسد اختلاف خاصی با این مدیر با تجربه ندارد با بهانه کردن همان اختلاف‌های قدیمی و ریشه‌ای اش با ۲ عضو تاثیرگذار هیئت رئیسه انتقاد‌های تندی را نسبت به انتخاب نبی مطرح کرد. اگر ایراد‌های قانونی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه اولی که برای فدارسیون ارسال شد را نادیده بگیریم نمی‌توان از این موضوع که AFC مصاحبه ممبینی را هم ضمیمه نادیده گرفته شدن قانون در ماجرای معرفی نبی کرده بود بی تفاوت گذشت.

داستان چالش‌های ممبینی و عبدالکاظم طالقانی به انتخابات سال ۹۳ هیئت فوتبال خوزستان بازمی گردد. جایی که در رقابت برای پست ریاست این هیئت ، ممبینی با کسب ۱۴ رای، قافیه را به طالقانی که ۳۶ رای جمع آوری کرده بود باخت و با توجه به حواشی آن انتخابات این ۲ با هم دچار چالش شدند.

با این وجود در انتخابات سال ۹۵ فدراسیون فوتبال که با ریاست مهدی تاج به اتمام رسید طالقانی به عنوان نماینده استان‌ها و ممبینی در جایگاه کارشناس، جواز حضور روی صندلی هیئت رئیسه را به دست آورند.

البته تاج تا پیش از استعفایش از ریاست فدراسیون با مدیریتی هوشمندانه و تسلط روی اعضای هیئت رئیسه، به هیچ وجه اجازه نداده بود این اختلاف‌ها علنی شده و منجر به آسیب رسانی به بدنه تصمیم گیری فدراسیون تحت امرش شود.

به دنبال جدایی تاج از فدراسیون خاکستر اختلاف قدیمی ممبینی و طالقانی مانند آتشی سوزان شعله ور شد و البته با توجه به ارتباط بسیار نزدیک طالقانی با حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال هم که در جزئی‌ترین تصمیم هایش هم با طالقانی مشورت می‌کند، سمت عضو باتجربه‌تر هیئت رئیسه را گرفت.

داور قدیمی فوتبال کشورمان هم که با سودای ریاست در فدراسیون در انتخابات شرکت کرده و تحرکات عجیبی هم برای رسیدن به این هدف انجام داده بود، روز به روز اختلاف عمیق تری با این اعضا و البته سایر نفرات حاضر در هیئت رئیسه پیدا کرد و در نهایت هم از ریاست کمیته داوران با دستور بهاروند برکنار شد تا فاصله آن‌ها بیشتر هم شود.

به هر حال ماجرای دبیرکلی نبی در فدراسیون به خیر گذشت، اما امید می‌رود اعضای هیئت رئیسه با اتحاد ببشتری بحث اصلاحات اساسنامه را دنبال کنند تا با تصمیم واحد آنها، مسیر برگزاری انتخابات فدراسیون آسان‌تر شود و فوتبال از این بلاتکلیفی بیرون بیاید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.