سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت تردد‌ها و رفت‌وآمد‌های غیرضرور مردم بسیار نگران‌کننده است

رئیس قرارگاه استانی مبارزه با ویروس کرونا در خراسان رضوی گفت: وضعیت تردد‌ها در این روز‌ها بسیار نگران‌کننده بوده و اگر ادامه یابد تا ۱۵ روز آینده با وضعیتی بسیار بدتر از قبل مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدبحرینی طوسی رئیس قرارگاه استانی مبارزه با ویروس کرونا در خراسان رضوی با حضور در برنامه اشاره سیمای خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش اقدامات ۵۰ روزه ضدکرونایی در سطح استان، گفت: شرایط مشهد و استان همچنان قرمز است و باید کلیه رفت‌های و محافل و اجتماعات عمومی، مذهبی کنسل شود.
 
او ادامه داد: در طی روز‌های اخیر تعداد بستری‌ها تا حدودی ثابت و تعداد تلفات زیگزاگی بوده و متوسط روزانه ۲۰ نفر و تعداد بیماران بد حال و آی‌سی‌یو در حال افزایش است و با ادامه روند رشد بیماران بدحال با توجه وضعیت بخش‌های مراقبت ویژه با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
 
رئیس قرارگاه استانی مبارزه با ویروس کرونا در خراسان رضوی ضمن تقدیر از همکاری‌های تمامی مسئولان و مجموعه‌ها با مدافعان سلامت، گفت: اقدامات نماینده، ولی فقیه، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار در ایام عید به‌خصوص بستن درب‌های حرم مطهر رضوی کار ارزنده‌ای بود، هرچند که سفر‌های نوروزی نگران‌کننده بود، اما اقدامات قرنطینه‌ای، اجرای طرح فاصله‌گذاری و همکاری مردم در روز طبیعت قابل تقدیر بود.
 
بحرینی افزود: در روز‌های اخیر مردم با شلوغی خیابان‌ها کم‌لطفی کردند و ادامه این وضعیت با چالش بزرگ درمانی همراه خواهد بود، اکنون وقت رفتن به محل کار و حضور در خارج از منزل نیست، زیرا همچنان وضعیت استان بحرانی است، تمامی سختی‌ها و فشار‌های مردم را قبول داریم و به‌خوبی درک می‌کنیم و ضمن ادامه همکاری از مردم از خیران نیک‌اندیش می‌خواهیم به یاری مردم، به‌ویژه اقشار محروم و کم‌درآمد بشتابند.
 
او ضمن ابراز نگرانی بابت اوج رفت‌وآمد‌های غیرضرور مردم در سطح شهرها، تصریح کرد: وضعیت تردد‌ها در این روز‌ها بسیار نگران‌کننده بوده و اگر ادامه یابد تا ۱۵ روز آینده با وضعیتی بسیار بدتر از گذشته مواجه خواهیم شد و تمام اقدامات کنترل شده در ۱۵ روز اول سال ۹۹ بی‌ثمر خواهد شد و از مردم خواهشمندیم که هشدار‌ها را جدی بگیرند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.
 
رئیس قرارگاه استانی مبارزه با ویروس کرونا در خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح فاصله‌گذاری هوشمند تفاوتی با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ندارد،گفت: در این طرح باید مدیریت هوشمند را با همکاری مردم در مناطق شلوغ، پرتردد و پرخطر اجرا کنیم و استانداری هم در این خصوص همکاری لازم را دارد و با مجموعه‌هایی که عدم رعایت فاصله‌گذاری استاندارد و مورد تائید را داشته باشند برخورد خواهد کرد.
 
بحرینی افزود: در این روز‌ها بحث بازگشایی مدارس یکی از موضوعاتی بوده که به‌صورت مکرر از سوی مردم و مسئولان پیگیری می‌شود و در پاسخ اعلام می‌کنیم که وضعیت کنونی هنوز مناسب بازگشایی مدارس نیست و نمی‌خواهیم که سلامت مدیران، معاونان، معلمان و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به‌خطر بیفتد.
 
او با بیان اینکه وضعیت بیمارستان‌ها به‌حدی بوده که بیمارستان شریعتی تکمیل بوده و در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم (عج) با ظرفیت بالا بستری بیمار کرونایی داریم، ادامه داد: نیازمند وینتیلاتور برای بیماران کرونایی هستیم و این دستگاه کمک بزرگی در جهت عدم آسیب‌رسانی جدی به ریه‌ها می‌کند و در کنار آن نیازمند دیگر اقلام و تجهیزات بهداشتی و درمانی هستیم.
 
رئیس قرارگاه استانی مبارزه با ویروس کرونا در خراسان رضوی گفت: وضعیت انواع محلول‌های ضدعفونی‌کننده در خراسان رضوی خوب بوده و نگرانی‌ای در این خصوص وجود ندارد، زیرا در سطح استان هیچگاه شاهد کمبود محلول ضدعفونی‌کننده نبودیم، اما در بحث ماسک با توجه به تعداد بالا و همکاری مجموعه‌های مختلف با دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعلاً مشکلی نداریم و امیدواریم که با کمبود مواجه نشویم.
 
بحرینی با بیان اینکه ماسک N ۹۵ سوپاپ‌دار ویژه کادر درمانی کرونایی‌ها بوده و مصرف آن برای مردم به‌شدت خطرناک است، افزود: فرد مصرف‌کننده ماسک N ۹۵ در زمان دم و بازدم به خود و اطرافیانش آسیب جدی می‌رساند، به‌خصوص اینکه برخی موارد تولیدی از نوع محصول با سوءاستفاده افراد سودجو به‌صورت زیرزمینی بوده و خطری بسیاربزرگ برای فرد مصرف‌کننده است.
 
او ادامه داد: نباید دغدغه‌های ذخیره‌سازی را که در گذشته برای محصولاتی همچون رب و ماکارانی و اکنون برای ماسک داریم وجود داشته باشد، متاسفانه این کار هم از سوی مردم و هم از سوی کادر درمان صورت می‌گیرد که با همکاران مان برخورد کردیم و به مردم هم می‌گوییم این کار نکنند، زیرا نگرانی‌ای بابت کمبود و نبود ماسک وجود ندارد.
 
رئیس قرارگاه استانی مبارزه با ویروس کرونا در خراسان رضوی با اشاره به اینکه وسایل حفاظت فردی کادر درمانی کرونا‌یی‌ها در سطح استان تامین است، گفت: خوشبختانه دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد و این تجهیزات در اختیار تمامی مدافعان سلامت اعم از نیرو‌های خدمات، پرستار، پزشک قرار می‌گیرد و اینگونه نیست که بگوییم فقط برای پزشکان است.
 
بحرینی افزود: بیماران کرونایی بهبودیافته که ترخیص می‌شوند نیازمند قرنطینه ۱۴ روزه هستند که اگر امکان این کار در منزل و مکانی اقامتی خارج از آن بود توسط خانواده بیمار انجام شود؛ اگر هم این شرایط فراهم نبود در اقامتگاه‌های رایگان و با امکانات کامل اقامتی، درمانی و پذیرایی که با همکاری سپاه، بسیج، ارتش، آستان قدس رضوی، شهرداری، آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌ها آماده شده نگهداری می‌شوند.
 
او در رابطه با عمده علائم مشکوک به کرونا، تصریح کرد: تب، سرفه خشک، بی‌حالی، استخوان درد، ضعف جسمانی و حالت تهوع از جمله موارد مشکوک به ابتلا بوده و مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز و آزمایشگاه‌های فعال در بحث کرونا به‌صورت رایگان تست‌های لازم را انجام دهند.
 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.