سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص یکهزار هکتار از اراضی به کشت گیاهان دارویی

یکهزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری زیر کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طی دو سال اخیر، سه هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی غیر آبی این استان به کشت گیاهان دارویی و باغات دیم اختصاص یافت.

او، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان در سال زراعی جاری را یک هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به دو سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

غریب افزود: با توجه به کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و بروز کم‌آبی، با رویکرد سیاست تغییر الگوی کشت در استان و ترغیب کشاورزان به تولید محصولات کم آب‌بَر، برداشت محصول گل محمدی، زعفران و موسیر در این استان نسبت به سال ۹۲ بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافت.

او، سطح زیر کشت محصول گل‌محمدی در دو سال گذشته استان را ۲۵۰ هکتار اعلام و اضافه کرد: امسال کشت محصول به ۶۵۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هر هکتار از اراضی گیاهان دارویی برای دو تا سه نفر شغل مستقیم ایجاد می‌کند.

غریب گفت: همچنین در شرایط فعلی که وقوع خشکسالی در استان وجود دارد، با تغییر الگوی کشت از محصولاتی نظیر گندم و جو به سمت گیاهان دارویی، علاوه بر رفع مشکل کم آبی، درآمد بیشتری نصیب کشاورزان می‌شود.

او، از تهیه و تدوین سند توسعه گیاهان دارویی در این استان در دولت دوازدهم خبر داد و افزود: توسعه کشت و تولید انبوه گیاهان دارویی از مهمترین اهداف این سند راهبردی است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.