سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گویا مطرح کرد؛

فاصله گذاری اجتماعی مهمترین سلاح برای مبارزه با کرونا

رئیس مرکز بیماری های واگیر گفت: فاصله گذاری اجتماعی مهمترین سلاح ما برای مبارزه با کرونا بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور اظهار کرد: در  تمام مدت تعطیلات من و همکارانم درصدد بودیم نسخه جدیدی تحت عنوان فاصله گذاری هوشمند را تدوین کنیم که در این طرح با رعایت دستورالعمل ها به خصوص برای بخش های تولیدی، صنعتی و خدماتی ضروری اجرایی شود. امیدواریم بتوانیم با اجرای گام دوم، فعالیت های  ضروری اقتصادی کشور  را استمرار بخشیم.

او افزود: مناطق کشور را به بخش های سفید، زرد، نارنجی و قرمز تقسیم بندی کردیم و براساس همین تقسیم بندی ها مقرر شد فاز بندی ها آغاز شود. همکاران تمام پروتکل ها را برای تمام صنوف فرهنگی اقتصادی و اجتماعی تدوین و  برای اولین بار در سایت وزارت بهداشت قرار دادیم.

وضعیت تهران بسیار نگران کننده است

محمد مهدی گویا، رئیس مرکز بیماری های واگیر گفت: وضعیت بیماری در کشور یکسان نیست. براساس آمار آذربایجان شرقی، جزو استانهای پرخطر است و انتظار داریم که در روزهای آینده این موارد افزایش پیدا کند. همچنین آذربایجان غربی، اردبیل، البرز و اصفهان استانهایی هستند که موارد ابتلا در آنها رو به افزایش است چراکه در تعطیلات نوروزی پر سفر و مهانپذیر بودند.

او افزود: استان ایلام و بوشهر پایین ترین شانس افزایش موارد بیماری را دارد اما وضعیت تهران بسیار نگران کننده است.

رئیس مرکز بیماری های واگیر تصریح کرد: بیشترین فشار را به ما استان مازندران آورده که با شیب سریع، میزان ابتلا افزایش پیدا کرده است اما امیدواریم بسیاری از استانها وضعیتشان تثبیت شود.

او افزود: یکی از کارهای خوب ما در کاهش موارد ابتلا تعطیلی دانشگاه ها و مدارس است و با انجام چند اقدام وضع ما را بهتر کرده و تعطیلی مدارس و دانشگاه بیشترین تاثیر در کنترل بیماری داشته است.

رئیس مرکز بیماری های واگیر بیان کرد: کاهش ساعت ادارات و طرح بسیج ملی کمک بزرگی در کنترل بیماری داشته اما متاسفانه سفرهای نوروزی میزان ابتلای ما را آهسته بالا برده است .

گویا گفت: گزارش ها نشان می دهد که ایران موفق تر از سایر کشورها عمل کرده است. فاصله گذاری اجتماعی مهمترین سلاح مبارزه با کرونا  بوده است. تعطیلی مدارس موارد ما را کاهش داده است و بهتر است این برنامه را ادامه بدهیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.