سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ویژه برنامه نسیم انتظار در دارالعباده ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت ویژه برنامه «نسیم انتظار» به دور از هر تجمعی در استان یزد اجرا می‌شود.

حجت الاسلام کرمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با توجه به فرارسیدن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت و محدودیت در برگزاری مراسم و تجمعات مذهبی و دینی و بسته بودن درب امامزادگان و بقاع متبرکه، ویژه برنامه نسیم انتظار در سه بخش تبلیغی، معارفی و اجتماعی در استان یزد اجرا می‌شود.

او افزود: در بخش تبلیغی، این ویژه برنامه، کاروان‌های نسیم انتظار از حداقل ۱۱ امامزاده سراسر استان یزد به راه می‌افتند و با حضور در سطح شهر و محلات و به ویژه مجتمع‌های مسکونی به ایراد مداحی مذهبی با صوت و لحن دلنشین، اجرای گروه‌های سرود و تواشیح می‌پردازند تا لحظاتی شاد و معنوی برای استفاده مردمی که از پنجره خانه‌ها و پشت بام‌ها نظاره گر کاروان هستند، فراهم شود.

کرمی در ادامه با اشاره به بخش معارفی ویژه برنامه‌های نیمه شعبان، اظهارداشت: این بخش از برنامه‌ها که در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، شامل اجرای برنامه استغاثه به امام زمان (عج) است که رایزنی‌هایی برای پخش برنامه توسل و استغاثه به درگاه حضرت احدیت و توجه به ذات مقدس حضرت مهدی (عج) از شبکه استانی یزد در حال انجام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان یزد با بیان اینکه در این ایام ادعیه و مناجات ماه شعبان از طریق بلندگو امامزادگان و بقاع متبرکه پخش می‌شود، اضافه کرد: البته امسال به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن، اقدامات تبلیغی برای برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان به صورت مجازی در حال برنامه ریزی است.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: در بخش اجتماعی ویژه برنامه نسیم انتظار نیز طرح تبریکات مهدوی با قربانی و توزیع گوشت بین فقرا و نیازمندان به نیابت سلامتی و فرج امام زمان (عج)، تهیه بسته‌های حمایتی و اهدا آن بین خانواده‌های کم بضاعت و بی بضاعت و تولید و توزیع اقلام بهداشتی بین کادر بهداشت و درمان و نیازمندان اجرا می‌شود.

او در پایان اظهارداشت: گسترش یاد و نام حضرت حجت بن الحسن المهدی (عج)، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط فعلی جامعه، ترویج و تبیین اندیشه‌های مهدویت و انتظار حقیقی و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف از مهمترین اهداف اجرای ویژه برنامه نسیم انتظار است.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.