سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از اولویت‌های دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان در بیست و یکمین نشست ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را از اولویت‌های این دانشگاه دانست.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان در بیست و یکمین نشست ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را از اولویت‌های این دانشگاه دانست.

طالبی در این جلسه بر اهمیت فاکتور‌هایی مانند شعاع ارتباط افراد، احتمال سرایت بیماری در افراد، تشخیص به موقع و لزوم ملزومات برای تشخیص، راستی آزمایی تست‌هایی که از افراد گرفته می‌شود تاکید و راهکار‌هایی مانند تشخیص بیماری، قرنطینه افراد، فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت ترددها، تعطیل کردن مراکز پرتجمع را بسیار ضروری و مهم قلمداد کرد.

او همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی را یکی از قطب‌های تجمیع انسانی دانست و گفت: دانشگاه‌ها به دلیل حضور دانشجویان در کلاس‌های آموزشی و خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها به عنوان قطب تجمع انسانی در جامعه مطرح هستند و ریسک پذیری بسیار بالایی برای ابتلاء به ویروس در شرایط فعلی دارند.

رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه افزود: شرایط فرهنگی جامعه و همچنین شرایط سنی دانشجویان که یک جامعه جوان هستند و به اقتضای جوانی میزان اطاعت پذیری کمتری دارند، نیز بسیار حائز اهمیت است و موجب می‌شود اجرا و کنترل مراقبت‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی و مراجع پزشکی را بسیار دشوار و سخت کند.

طالبی گفت: منحنی رشد و گسترش ویروس کرونا در ایران تثبیت شده، ولی این تثبیت هنوز در نقطه اوج و نزدیک به قله منحنی است و به شیب نزولی نرسیده است، لذا بازگشایی دانشگاه در چنین وضعیتی امکانپذیر نیست و باید تا زمان رسیدن در نقطه پایین منحنی بنا به تشخیص ستاد ملی مدیریت کرونا و پایداری در شیوع بیماری با احتمال کم صبر کرد.

او افزود: دانشگاه اصفهان جز دانشگاه‌هایی است که سیستم و زیرساخت لازم برای آموزش‌های آنلاین و الکترونیکی از راه دور را دارد و این آموزش‌ها در اسفندماه شروع و فعال شده است.
رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: بنابراین تا زمان تشخیص و صدور مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، با همین روند آموزش‌های غیرحضوری ادامه خواهد داشت.

او تاکید کرد: خوابگاه‌ها و سلف سرویس حداقل تا یک ماه دیگر اجازه و امکان بازگشایی ندارند.

طالبی گفت: در حال حاضر تعداد محدودی از دانشجویان غیرایرانی که نتوانسته‌اند به کشورشان برگردند در خوابگاه حضور دارند که در مجموع کمتر از ۵۰ دانشجو هستند که پروتکل ویژه برای زندگی در خوابگاه برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه خواستار کمک و همکاری ستاد برای رفع کمبود‌ها و تهیه تجهیزات برای آموزش‌های غیرحضوری دانشجویان و ملزومات بهداشتی برای حضور کارکنان شد.

او در پایان بیان کرد: دانشگاه اصفهان امکان تداوم ترم تا آخر تیرماه را دارد و سرفصل دروس را پوشش می‌دهیم و اگر شرایط اقتضا کرد امتحانات پایان ترم برگزار می‌شود در غیر این صورت برگزاری امتحانات در شهریور قابل بررسی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.