سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح فاز نخست انبار نفت جدید ارومیه

با حضور استاندار آذربایجان غربی فاز نخست انبار نفت جدید ارومیه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، انبار نفت جدید ارومیه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با صرف ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تحقق اهداف پدافند غیر عامل، افزایش میزان ذخیره سازی سوخت و تعیین انبار جدید به عنوان هاب اصلی صادرات سوخت به کشور‌های همسایه احداث شده است.

مدیر منطقه ارومیه شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ایران  گفت:این پروژه نخستین طرح شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سال ۹۹ است که به بهره برداری رسید و با افتتاح آن ظرفیت ذخیره فرآورده‌های نفتی استان از ۲۶۰ به ۳۸۰ میلیون لیتر افزایش یافت.

احمد مجرد افزود: در این انبار ۵۰ هکتاری ۱۱ مخزن در مجموع به ظرفیت ۱۲۰ میلیون لیتر برای ذخیره انواع فرآورده‌های نفتی ساخته شده است و با بهره برداری از آن در مرحله نخست طرح، ذخیره مواد سوختی از مبدا پالایشگاه تبریز به طور رسمی آغاز شد.

او گفت: رعایت اصول پدافند غیر عامل و دور کردن انبار‌های سوخت از محدوده شهر، افزایش ظرفیت ذخیره سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات مواد سوختی به کشور‌های همجوار از مهمترین اهداف ساخت این مجموعه است.

مدیر منطقه ارومیه شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ایران همچنین گفت: تا کنون ۴۶۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از این طرح سرمایه گذاری شده است که ۴۰۰ میلیارد تومان به اجرای خطوط انتقال و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت مخازن و تجهیزات جانبی اختصاص دارد.

خطوط انتقال از تبریز و میاندوآب در مجموع به طول ۲۳۵ کیلومتر تا بزرگترین انبار فرآورده‌های نفتی آذربایجان غربی در ۲۰ کیلومتری جاده ارومیه – تبریز لوله گذاری شده است.

عمق سنجی الکترونیکی مخازن، بالا بودن استاندارد‌های ایمنی و اطفاء حریق هوشمند و رعایت استاندارد‌های بین المللی زیست محیطی از دیگر ویژگی‌های این انبار سوخت است.

۳۲ سکوی بارگیری، پارکینگ نفتکش‌ها و امکانات رفاهی برای رانندگان نیز از بخش‌های دیگر این انبار است که بخش عمده‌ای از کار‌های اجرایی ساخت آن‌ها به پایان رسیده و در مرحله دوم به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مرحله دوم این طرح حداکثر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و با تحقق این امر، بزرگترین انبار فرآورده‌های سوختی آذربایجان غربی وارد عملیات برداشت و توزیع بار خواهد شد.

انتهای پیام/ ن م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.