سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری یگان حفاظت منابع طبیعی پاسارگاد از کوچ بهاره عشایر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد گفت: نیروهای یگان حفاظت این اداره با استقرار در ورودی های این شهرستان به صورت شبانه روزی از کوچ بهاره عشایر جلوگیری می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: این اقدام بر اساس دستور العمل سازمانی، مصوبات ستاد مرکزی کوچ بهاره استان فارس و پیرو جلسه روز گذشته ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان پاسارگاد انجام شده است.

او، بیان کرد: در جلسه فرمانداری پاسارگاد مقرر شد نیروهای یگان حفاظت و مرتع با مدیریت ، برنامه ریزی و نظارت رئیس منابع طبیعی شهرستان در مبادی ورودی استقرار یابند و نسبت به کنترل کوچ و جلوگیری از دامدارانی که در خارج از موعد کوچ کرده، اقدام کنند.

خسروانیان تصریح کرد: براساس تقویم کوچ بهاره عشایر ، زمان ورود دامداران عشایری به مراتع ییلاقی ۲۵ اردیبهشت ماه اعلام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد ادامه داد: به دامدارانی که قصد ورود زود هنگام به مراتع ییلاقی را دارند هشدار داد که ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی در مبادی ورودی شهرستان استقرار یافته اند و  از هرگونه جابه جایی و ورود غیر مجاز دام جلوگیری می کنند و به مبدأ حرکت باز گردانده می شوند که خسارات احتمالی متوجه افراد متخلف است.

او، با تقدیر از افرادی که تقویم کوچ بهاره عشایر را رعایت می کنند، از مردم طبیعت دوست و نهادهای مردمی شهرستان درخواست  کرد تخلفات احتمالی و گزارش های مربوط را به صورت شبانه روزی به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر از شهرستان های فارس است که مرکز آن با شیراز حدود ۱۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.