سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری هوشمند پیشگیری از آسیب‌های کرونا در همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان از غربالگری هوشمند پیشگیری از آسیب‌های روانی _ اجتماعی ناشی از کرونا دراین استان خبر داد.

حمید رضا الوند مدیرکل بهزیستی استان همدان، در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به فعالیت سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران کروناویروس از افزایش ساعت فعالیت مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ برای بهره مندی عموم افراد جامعه نیز خبرداد.

او افزود: سازمان بهزیستی کشور به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی _ اجتماعی ناشی از بحران کروناویروس، سامانه http://corona.behzisti.ir را راه‌اندازی کرده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

الوند بیان کرد: این سامانه پس از طرح سوالات ابتدایی، در صورت شناسایی افراد مشکوک به اختلال روانشناختی و یا هموطنان نیازمند به انجام مشاوره، آن‌ها را به خط تلفنی ۱۴۸۰ متصل می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه قابلیت ارجاع به صدای مشاور (۱۴۸۰) از مزایای این سامانه است ادامه داد: افرادی که در گروه امتیازی بالاتر از حد طبیعی قرار می‌گیرند وتنش شدیدتری را تجربه می‌کنند، می‌توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور (۱۴۸۰) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره‌مند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره (۱۴۸۰)، به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می‌شوند.

این مسئول در خصوص فعالیت مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ اظهار داشت: سامانه ۱۴۸۰ که پاسخگوی نیاز‌های مشاوره‌ای مردم در زمینه ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج، اعتیاد، مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان و موضوعات تحصیلی بود هم اکنون پاسخگوی سوالات مردم استان در زمینه کاهش اضطراب ناشی از بحران کرونا است.

الوند افزود: صدای مشاور بهزیستی هر روز از ساعت هشت صبح تا ۲۴ آماده پاسخگویی به مردم در ارتباط با شیوه‌های کاهش، کنترل و مهار استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا است.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.