سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت نیوزیلند پس از نقض قوانین قرنطینه استعفا کرد!

پس از آنکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا در نیوزیلند قرنطینه اعلام شد، وزیر بهداشت این کشور که به همراه خانواده خود به ساحل رفته بود، استعفای خود را تقدیم نخست‌وزیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کلارک، وزیر بهداشت نیوزیلند، روز سه‌شنبه با رفتن به ساحل به همراه خانواده، قوانین قرنطینه را نقض کرد. وی از این اقدام خود ابراز تاسف کرد.

او اعلام کرد پس از حضور به همراه خانواده در ساحلی که ۲۰ کیلومتر با محل سکونت وی فاصله داشت، در حالی که با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا از دو هفته پیش در سراسر این کشور قرنطینه اعلام شده است، استعفای خود را به نخست وزیر داد.

وزیر بهداشت نیوزیلند اعتراف کرد که قوانین قرنطینه را نقض کرده است. کلارک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در زمانی که ما از مردم نیوزیلند می‌خواهیم از خود گذشتگی کنند من به تعهدات خود پایبند نبودم. من احمق بودم و درک می‌کنم که مردم از من چه انتظاری دارند.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، اعلام کرد: اگر شرایط عادی بود کلارک برکنار می‌شد. اما وی تنها تصمیم گرفت کلارک را از نقش معاون امور مالی برکنار کند و رتبه وی را در میان اعضای کابینه تنزل دهد.

او گفت: کاری که وی انجام داد اشتباه بود و هیچ بهانه‌ای در این زمینه وجود ندارد. اما در شرایط کنونی اولویت من مبارزه جمعی با کووید-۱۹ است. ما نمی‌توانیم اجازه بی‌ثباتی در حوزه سلامت یا سیاست‌های خود را بدهیم. به همین دلیل و تنها به همین دلیل دکتر کلارک در سمت خود باقی می‌ماند.

روز یکشنبه کاترین کالدروود، رئیس خدمات بهداشتی اسکاتلند، هم به دلیل نقض توصیه‌های خود برای ماندن در خانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استعفا داد. وی اعتراف کرد دو بار به خانه دوم خود سر زده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این مقامات چقدر فرصت‌طلبن 
خودش عمدا رفته قرنطینه رو نقض کرده که بعدا استعفا بده و خودشو از کرونا و مسئولیت خلاص کنه
حسن
۱۲:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
نه بابا اینجوری هم نیست اگر هم باشه جرات داشته عدم کفایت رو در درون خودش پذیرفته استعفا داده.
اما اینجا همه عاشق صندلی هستن سیل میاد مقصر شناخته میشه صندلیش دوتا میشه
بیکاری زیاد میشه صندلی دیگه داده میشه
ذرت الوده میاد تو بازار کسی مقصر نیست فقط درخواست بودجه میکنن
کرونا میاد دیگه خودتون مستحضر هستید استاد
علی
۱۳:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بعضی وقتا این زایده تخیله خودته
این که طرف احساس کرده به درد وزیر بهداشت شدن نمیخوره خودش جای تحسین داره و کنار کشیده _