سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهید آیت‌الله صدر تا آخرین لحظه حیات خود از انقلاب حمایت کرد

فعال اصولگرا گفت: اگر شهید صدر به شهادت نمی‌رسید، نقش بسیار موثری در حرکت حوزه به سمت اسلام سیاسی ناب داشت.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید آیت الله صدر گفت: آیت الله محمد باقر صدر از افراد بسیار برجسته و ذی قیمت حوزه علمیه نجف بود که اعتقاد به برپایی حکومت اسلامی برای نجات بشر و جوامع اسلامی داشت.

او ادامه داد: ایشان از همان ابتدای تبعید حضرت امام خمینی (ره) به نجف از ایشان حمایت کرده و به استقبال ایشان رفت؛ همچنین در طی دورانی که حضرت امام در نجف تبعید و در حوزه بودند ارتباطات نزدیکی با حضرت امام، افکار و اندیشه های ایشان داشتند. ایشان عالمی فیلسوف بوده که در فلسفه و فقه سیاسی تبحر بسیاری داشتند؛ به همین خاطر وقتی که حضرت امام خمینی (ره) به ایران آمده و تشکیل حکومت دادند احساس کرد که خواسته ها و آرمان‌هایی که در فقه سیاسی اسلامی دنبال می‌کرده توسط حضرت امام در ایران محقق شده است.

ترقی افزود: ایشان از همان ابتدا حمایت علنی خود را از ملت مبارز ایران و انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد و در طول دوران حیات خودش تا تقریبا فرودین سال ۵۹ که توسط رژیم بعث صدام به شهادت رسید این حمایت را هم به لحاظ فکری و هم به لحاظ سیاسی ادامه داد و چندین کتاب را پیرامون قانون اساسی جمهوری اسلامی و همچنین بحث‌هایی در باره با فلسفه حکومت نوشت که تاثیر بسیار زیادی در حوزه علمیه داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه بیان کرد: یقینا اگر شهید صدر در نجف باقی می‌ماند و به شهادت نمی‌رسید نقش بسیار موثری در تحول حوزه نجف و حرکت حوزه به سمت اسلام سیاسی ناب داشت؛ اما رژیم صدام با توجه به اینکه شهید صدر علاوه بر اینکه از انقلاب اسلامی ایران و امام حمایت می کرد عضویت در حزب بعث عراق را هم تحریم کرده بود و مبارزه با صدام را به عنوان یک طاغوت واجب می‌دانست حکم شهادت وی را صادر کرد.

او گفت: با این وجود اما شهید صدر تا آخرین لحظه حیات خود دست از مبارزه با حزب بعث صدام و حمایت از انقلاب برنداشت؛ تا جایی که عوامل رژیم صدام از او خواستند مطلبی را بر ضد امام خمینی (ره) بنویسد تا جلوی شهادتش گرفته شود، اما ایشان مقاومت کرد و حاضر به چنین اقدامی نشد؛ همچنین او به عنوان بزرگ‌ترین حامی علمی، فقهی و سیاسی از انقلاب اسلامی حمایت کرد و در همین راه هم به شهادت رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.